Drób w drugim tygodniu marca podrożał. Wyjątek stanowi cena kaczek, które potaniały w ciągu tygodnia o 2%.		
		
		
	Krajowe zakłady w drugim tygodniu marca podniosły ceny kurcząt brojlerów i indyków. W tym samym czasie notowania kaczek spadły o 2%.
	 
	W dniach od 4 do 10 marca w zakładach monitorowanych przez Zintegrowany System Rolniczej Informacji Rynkowej MRiRW ceny większości monitorowanych gatunków drobiu wzrosły.
	 
	Dostawcy za kurczęta brojlery otrzymywali średnio 4,79 zł za kg. Było to o 1% więcej niż tydzień wcześniej oraz o 3,5% niż przed miesiącem oraz o 18% mniej niż przed rokiem. 
	 
	Cena indyków wyniosła średnio 6,16 zł za kg i była o 3 gr za kg wyższa niż w poprzednim tygodniu oraz o 1 gr za kg niż przed miesiącem. Indyki były jednocześnie aż o 31% tańsze niż przed rokiem.
	 
	
	
					
				
			
				
			
			
				Główny Inspektorat Weterynarii naniósł na mapę obrazującą występowanie ognisk grypy ptaków najnowsze dwa tj. 24.i 25 w 2024 roku. Ogniska HPAI zostały stwierdzone 1 i 2 marca w tej samej miejscowości w gospodarstwach,...			
			
		 
	 
 
	Kaczki brojlery w ciągu tygodnia potaniały o 2% do wartości 6,38 zł za kg. Były one o 5% tańsze niż przed miesiącem oraz o 17% niż przed rokiem. 
	 
	W drugim tygodniu marca zakłady sprzedawały tuszki indyków średnio po 12,54 zł za kg. Było to o 3% taniej niż w poprzednim tygodniu oraz o 7% niż przed miesiącem. 
	 
	Tuszki kurcząt patroszonych w ciągu tygodnia podrożały o 1% do wartości 8,23 zł za kg. Były one o 4,5% droższe niż przed miesiącem. W porównaniu z cenami przed rokiem tuszki indyków potaniały o 16%, a tuszki kurcząt o 13%.
	 
	Według danych Organizacji Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa indeks cen produktów mięsnych FAO, po utrzymującym się od lipca 2023 r. spadku, w lutym 2024 r. po raz pierwszy odnotował wzrost do wartości 112,4 pkt.
	 
	Był on o 2 pkt wyższy w stosunku do stycznia tego roku, ale o 0,9 pkt niższy niż w lutym 2023 r.
	 
	Na wzrost indeksu wpływ miał m.in. wyższe cen mięsa drobiowego, co wynikało z większego popytu na ten asortyment ze strony głównych importerów.