Zakłady Mięsne Henryk Kania z rekordowym zyskiem

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: (zac) | redakcja@agropolska.pl
12-03-2015,11:20 Aktualizacja: 12-03-2015,11:31
A A A

Jeden z wiodących polskich producentów wyrobów wędliniarskich osiągnął w 2014 roku przychody ze sprzedaży w wysokości 851,75 mln zł, co oznacza wzrost o 41 proc. w porównaniu do 2013 r. Z kolei zysk netto spółki wyniósł 31,77 mln zł i jest o 108 proc. wyższy rok do roku.

Spółka konsekwentnie realizuje strategię skoncentrowaną na poszerzanie asortymentu oferowanych produktów oraz długofalowej współpracy z czołowymi sieciami handlowymi w kraju, takimi jak m.in. Auchan, Biedronka, Carrefour, Kaufland, Lidl, Makro, Real czy Żabka.

Przedstawiciele firmy podkreślają, że zeszły rok był kolejnym z rzędu, gdy udało się utrzymać kilkudziesięcioprocentową dynamikę przyrostu przychodów ze sprzedaży.

- Przeprowadziliśmy też emisję obligacji i rozszerzyliśmy nasze portfolio produktowe. Dzięki konsekwentnie realizowanej strategii utrzymaliśmy pozycję jednego z najbardziej rozpoznawalnych producentów wyrobów mięsnych w Polsce - ocenia Grzegorz Minczanowski, prezes zarządu ZM Henryk Kania.

Minczanowski podkreśla, że znaczący wpływ na sukces ZM Henryk Kania mają efektywne metody produkcji oraz współpraca z największymi sieciami handlowymi i dyskontowymi w kraju.

- W 2014 roku po raz kolejny odnotowaliśmy wzrost sprzedaży i rozpoznawalności naszych produktów. Wędliny marki Henryk Kania i Henryk Kania Maestro trafiły w tym okresie do prawie 6 mln gospodarstw domowych, a 44 proc. z nich dokonało zakupu naszych wyrobów więcej niż jeden raz - przyznaje prezes.

W jego ocenie "rosnące zaufanie konsumentów cieszy najbardziej, ponieważ bez niego osiąganie tak dobrych rezultatów nie byłoby możliwe".

- W najbliższych miesiącach będziemy kontynuować naszą strategię, stale zwiększając skalę działalności i rozwijając się organicznie. Planujemy m.in. rozszerzyć linię asortymentową wyrobów plastrowanych, zwiększyć sprzedaż produktów pod marką własną oraz wdrożyć program umaszynowienia procesów przetwórczych. Wierzymy, że działania te przyczynią się do i dalszych sukcesów ZM Henryk Kania i wzrostu wartości spółki - zaznacza Grzegorz Minczanowski.

Poleć
Udostępnij
WAŻNE TERMINY
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu