Przetwory pod lupą inspektorów. Jakie nieprawidłowości wykryli?

Poleć
Udostępnij
Skomentuj
Autor tekstu: (dk) | redakcja@agropolska.pl
08-09-2021,8:40 Aktualizacja: 08-09-2021,8:42
A A A

98 podmiotów (49 producentów i 49 sklepów) objęła przeprowadzona przez Inspekcję Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych kontrola przetworów warzywnych utrwalonych termicznie oraz mrożonek warzywnych.

Inspektorzy wzięli pod lupę konserwy warzywne, sałatki warzywne, warzywa kiszone i marynowane oraz mrożone zupy, warzywa na patelnię, dania gotowe i mieszanki warzyw.

IJHAR-S, inspekcja handlowa, jakość artykułów rolno-spożywczych

IJHAR-S zmienia strukturę i będzie gotowa do nowych zadań

Dostosowania struktury organizacyjnej Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych do nowych zadań - zakłada projekt nowelizacji rozporządzenia ministra rolnictwa. "W związku z przejęciem przez IJHAR-S z dniem 1 lipca części...

W zakresie cech organoleptycznych sprawdzono 188 partii i nie stwierdzono żadnych nieprawidłowości. Tak dobrze nie było już w kwestii parametrów fizykochemicznych. Sprawdzono je w 188 partiach, z czego 20 zakwestionowano (10,6 proc.).

"Wykryte nieprawidłowości dotyczyły m.in. zaniżonej zawartości składników i masy netto produktu po odsączeniu w stosunku do deklarowanej na opakowaniu, obecności kwasu sorbowego w produktach, w oznakowaniu których umieszczono informację 'bez konserwantów', zawyżonej zawartości cukru w stosunku do deklaracji" - podaje IJHAR-S.

Oznakowanie zweryfikowano w przypadku 253 partii i w 45 stwierdzono nieprawidłowości (17,8 proc.). Inspekcja wytykała m.in. brak informacji o zastosowanej obróbce termicznej (tj. "produkt pasteryzowany") i niewskazanie procentowej zawartości składników podkreślonych w nazwie produktu słownie lub graficznie w oznakowaniu.

W niektórych przypadkach brakowało ponadto obowiązkowych informacji wymaganych na opakowaniach produktów głęboko mrożonych (tj. sformułowania "nie zamrażać powtórnie" oraz temperatury i okresu przechowywania).
 

Poleć
Udostępnij
Skomentuj
Advertisement