Polska zabiega o chiński rynek. Kolejne dobre rozmowy

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Anna Wysoczańska PAP, (em) | redakcja@agropolska.pl
24-07-2018,11:15 Aktualizacja: 24-07-2018,11:36
A A A

Odbyło się dwustronne spotkanie polsko-chińskie. Rozmowy dotyczyły wymiany doświadczeń w dziedzinie rozwoju i zarządzania obszarami wiejskimi, promowania wymiany handlowej i inwestycji rolnych, pogłębienia współpracy w dziedzinie technologii oraz nauk o rolnictwie.

- Pragnę wyrazić zadowolenie z jakości relacji między naszymi krajami. Spotykamy się w momencie bardzo intensywnych kontaktów polsko-chińskich, zarówno na szczeblu politycznym, jak i eksperckim - podkreślił Szymon Giżyński, wiceminister rolnictwa.

drób, eksport drobiu do Chin, mięso, eksport, polski drób do Chin

Polski drób w Chinach to kapitalna szansa dla naszego drobiarstwa

3 lipca został podpisany bilateralny protokół, dotyczący mięsa drobiowego eksportowanego z Polski do Chin. Intensywne prace nad ustaleniem ostatecznego brzmienia treści protokołu trwały od stycznia 2018 roku. Były one możliwe dzięki wydanej...

Yu Xinrong, wiceminister rolnictwa i obszarów wiejskich Chińskiej Republiki Ludowej powiedział z kolei, że spotkanie wpisuje się w prowadzony pomiędzy krajami dobry dialog w dziedzinie rolnictwa.

- To kolejne dobre spotkanie po wizycie, którą w Polsce na początku lipca złożył chiński minister generalnej administracji celnej Ni Yufeng, a także po ubiegłorocznej wizycie w Polsce ministra rolnictwa Chińskiej Republiki Ludowej Han Changfu - powiedział gość z Pekinu.

Dodał, że jego kraj zainteresowany jest korzystaniem z polskich doświadczeń w zakresie zarządzania obszarami wiejskimi i produkcją ekologiczną.

Na zakończenie rozmów podpisano Memorandum of Understanding o współpracy między Chińską Akademią Nauk Rolniczych a Instytutem Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa (IUNG) w Puławach.

eksport produktów mleczarskich do Chin, produkty mleczarskie, polska-chiny, polska izba mleka, mlekpol, mlekovita

Mleczarze coraz więcej zarabiają na eksporcie do Chin

- Sprzedaż polskich produktów mleczarskich na rynku chińskim idzie coraz lepiej - ocenił Szymon Makoś, przedstawiciel Polskiej Izby Mleka po targach żywności SIAL w Szanghaju, gdzie promowali się m.in. nasi mleczarze. W należącym do OSM w...
Chiny są jednym z priorytetowych krajów w promocji polskiej żywności, ze względu na duże zainteresowanie przedsiębiorców wymianą handlową z chińskimi partnerami. Świadczą o tym m.in. częste kontakty dwustronne na poziomie rządowym, jak również regularny udział w najważniejszych imprezach targowych - m.in. obecność polskiego resortu rolnictwa na targach SIAL China w Szanghaju.

Na rynku chińskim nasz kraj prowadzi trzy kampanie promocyjne "Smaki Europy-jakość i tradycja" (wołowina, wieprzowina, owoce i warzywa), "Europejski drób-w jakości siła" oraz "Makarony Europy".

Xinrong złożył za pośrednictwem wiceministra Giżyńskiego na ręce ministra Jana Krzysztofa Ardanowskiego zaproszenie dla kierownictwa resortu rolnictwa do złożenia wizyty w Pekinie.
 

Poleć
Udostępnij
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu