Podatnik zapłaci za rozmowę resortu ze... swoim ministrem

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: (em) | redakcja@agropolska.pl
24-02-2015,14:15 Aktualizacja: 24-02-2015,15:13
A A A
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi wydało prawie 12.000 złotych na wywiad z... Markiem Sawickim, który ukazał się na stronach gospodarczych "Gazecie Wyborczej".
 
Jak informuje "Rzeczpospolita" rozmowa została opisana jako reklama. Szef resortu wyjaśnia w niej przede wszystkim sprawy związane z odszkodowaniami za szkody wyrządzone przez dziki czy cenami skupu wieprzowiny i mleka.
 
- Ogłoszenie w GW kosztowało 11.725,65 zł. odpisał na nasze pytanie. Źródło finansowania - to środki budżetowe przeznaczone na działania informacyjne i promocyjne dotyczące rolnictwa i gospodarki żywnościowej - poinformował dziennik Witold Katner, rzecznik prasowy resortu rolnictwa.
 
Dodał, że była to jednorazowa akcja, a "zamieszczenie materiału informacyjnego w postaci artykułu dotyczącego polskiego rolnictwa na łamach "Gazety Wyborczej" pozwala na dotarcie z informacjami o działaniach podejmowanych przez Ministerstwo Rolnictwa do mieszkańców całej Polski". 
 
"Rzeczpospolita" dodaje, że sprawa jest o tyle kontrowersyjna, że rzecz dzieje się podczas rolniczych protestów. Minister bez trudu dostałby się więc na łamy każdej gazety. Sawicki jest ponadto ostatnio bardzo aktywny w mediach elektronicznych - chodzi do wielu stacji telewizyjnych, udziela wywiadów w radiu.
 
Stanowiska w tej sprawie nie zajęła póki co premier Ewa Kopacz. 
Poleć
Udostępnij
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu