Jakość żywności to siła eksportu. Znak "Polska smakuje" zobowiązuje

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Anna Wysoczańska PAP, (em) | redakcja@agropolska.pl
11-04-2018,13:05 Aktualizacja: 11-04-2018,13:14
A A A

Organizacje zarządzające krajowymi, akredytowanymi systemami jakości żywności podpisały porozumienie o współpracy na rzecz rozwoju takich systemów - poinformował Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego.

Deklarację podpisały - podczas Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów WorldFood Warsaw - Polska Izba Produktu Regionalnego i Lokalnego, która zarządza systemem "Jakość Tradycja", Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego (system QMP - Quality Meat Program) oraz Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego UPEMI (QAFP - System Gwarantowanej Jakości Żywności).

eksport żywności, żywność naturalna, honorata jarocka, renata dutkiewicz, raport mintel

Polska żywność na coraz wyższych półkach. Chcemy jeść naturalnie

Prawie 1/3 nowych produktów z kategorii żywność i napoje wprowadzonych w Europie między październikiem 2016 r. a wrześniem 2017 r., miała oświadczenia "naturalne". To najważniejszy wniosek płynący z raportu "Innowacyjność vs....

Różański wyjaśnił, że chodzi o zacieśnienie współpracy na rzecz dalszego rozwoju systemów jakości uznanych decyzją ministra rolnictwa za krajowe systemy jakości żywności, oraz akredytowane przez Polskie Centrum Akredytacji (PCA).

Akredytacja to formalne uznanie przez upoważnioną jednostkę akredytującą kompetencji organizacji działających w obszarze oceny zgodności, czyli jednostek certyfikujących, inspekcyjnych lub laboratoriów do wykonywania określonych działań.

Szef UPEMI podkreślił, że jakość jest siłą polskiego eksportu, a znak jakości umieszczany na produkcie gwarantuje nie tylko, że jest bezpieczny, ale pełnowartościowy, bez zbędnych dodatków, o powtarzalnym składzie, produkowany z wysokiej jakości surowców.

Administratorzy zobowiązali się w dokumencie do kooperacji w zakresie wdrażania strategii promocji polskiej żywności, w tym w szczególności do stosowania znaku "Polska smakuje" w kampaniach informacyjno-promocyjnych, propagowania idei dobrowolnych systemów jakości produktów rolnych i środków spożywczych opartych o systemy certyfikacji i akredytacji wspólnie z PCA, wymiany doświadczeń z zakresu funkcjonowania krajowych systemów jakości w krajach UE.
 

Poleć
Udostępnij
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu