Gigantyczna kara dla Biedronki. Sieć zapowiada obronę przed sądem

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Aneta Oksiuta PAP, (DK) | redakcja@agropolska.pl
13-06-2023,13:35 Aktualizacja: 13-06-2023,13:36
A A A

Tarcza Biedronki Antyinflacyjna to akcja, która pomogła chronić miliony polskich rodzin przed skutkami rosnącej inflacji - przekazało biuro prasowe sieci Biedronka, odnosząc się do decyzji UOKiK, który nałożył na nią ponad 160 mln zł kary. "Jesteśmy zdeterminowani do obrony swoich racji przed sądem" - zapowiedziała sieć.

Jak poinformował we wtorek w komunikacie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, prezes Urzędu Tomasz Chróstny wydał decyzję w sprawie Jeronimo Martins Polska. Według UOKiK, "spółka wprowadzała konsumentów w błąd odnośnie warunków, korzyści i dostępności regulaminu akcji ‘Tarcza Biedronki antyinflacyjna’". Nałożona kara to ponad 160 mln zł. Dodano, że ogólnopolska akcja „Tarcza Biedronki antyinflacyjna” prowadzona była w sklepach sieci od kwietnia do czerwca 2022 r.

uokik, praktyki rynkowe, kontrola, ziemniaki, frytki, chipsy, dostawcy

UOKiK sprawdza praktyki producentów frytek i chipsów wobec rolników - dostawców ziemniaków

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdza praktyki głównych producentów wyrobów ziemniaczanych, takich jak frytki i chipsy, wobec dostawców ziemniaków - poinformował w czwartek UOKiK. Jak dodano,...

Sieć będzie się bronić przed sądem

"Tarcza Biedronki Antyinflacyjna to wyjątkowa i prekursorska na polskim rynku akcja, która pomogła chronić miliony polskich rodzin przez skutkami rosnącej inflacji" - przekazało we wtorkowym stanowisku biuro prasowe sieci Biedronka/Jeronimo Martins Polska S.A.

Jak dodano, sieć "ubolewa", że "urzędy państwowe, zamiast wspierać przedsiębiorców i miliony polskich rodzin w walce z inflacją, wikłają się w długotrwałe spory prawne, bezprecedensowo kwestionując zasady komunikacji z klientami dotychczas powszechnie przyjęte i niekwestionowane".

"Jesteśmy zdeterminowani do obrony swoich racji przed niezawisłym sądem" - zapowiedziała sieć.

Spółka podkreśliła, że w trakcie 79 dni trwania akcji, ceny ponad 200 produktów oferowanych w jej ramach w sklepach sieci Biedronka nie wzrosły.

"Tym samym zrealizowaliśmy publiczne zobowiązanie do niepodnoszenia cen w okresie, kiedy wskaźnik cen i usług konsumpcyjnych (inflacja CPI) wzrósł z poziomu 7,7 proc. w kwietniu, do 15,5 proc. w czerwcu 2022 r." - zaznaczono.

uokik, tomasz chróstny, biedronka, Jeronimo Martins Polska, znakowanie warzyw i owoców

Biedronka wprowadzała klientów w błąd. UOKiK nałożył karę

Tomasz Chróstny, prezes UOKiK nałożył ponad 60 mln zł kary na właściciela sklepów Biedronka, Jeronimo Martins Polska. Firma wprowadzała konsumentów w błąd względem pochodzenia warzyw i owoców. Spółka już...

Naruszenie interesów konsumentów?

Według prezesa UOKiK, Jeronimo Martins Polska promowało akcję, która w materiałach reklamowych naruszała zbiorowe interesy konsumentów.

"Wprowadzający w błąd klientów sieci Biedronka przekaz marketingowy, mający przyciągnąć do sklepów rzesze konsumentów, dotyczył podstawowych warunków oferty – tego co powinni zrobić, co mogą zyskać i gdzie znajdą zasady akcji. (...) Tymczasem klienci Biedronki nie mieli możliwości realnego skorzystania z promocji na warunkach przedstawionych w przekazach reklamowych przez przedsiębiorcę" - tłumaczy Chróstny.

Jak dodał, konsumenci swój negatywny odbiór akcji wyrażali w mediach społecznościowych, m.in. na profilu spółki na portalu Facebook.

Poleć
Udostępnij
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu