Opona TM1000 ze wzmocnionym bieżnikiem

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Krzysztof Płocki | krzysztof.plocki@rpt.pl
17-02-2019,8:25 Aktualizacja: 16-02-2019,22:32
A A A
Trelleborg zmodernizował swoją flagową oponę TM1000, która przeznaczona jest do ciągników o dużej mocy. Dzięki zastosowaniu technologii ProgressiveTraction wzmocniono bieżnik. Jak podaje producent pozwoliło to uwolnić dodatkową moc do podłoża i zredukować nacisk na glebę, zwiększając jednocześnie wydajność traktora w podczas jazdy transportowej na drodze.
 
Nowy karakas opony wytrzymuje i kompensuje jej naprężenia nawet przy dodatkowej mocy przenoszonej na podłoże. Seria TM1000 ProgressiveTraction będzie stopniowo, w nadchodzących miesiącach, zastępowała obecną linię TM1000 High Power.
 
Nowości Trelleborga 2018

Trelleborg - innowacyjne rozwiązania dla opon prezentowane podczas EIMA

Podczas EIMA 2018 firma Trelleborg zaprezentowała szereg innowacyjnych produktów, zaprojektowanych z myślą o zwiększeniu wydajności prac polowych, redukcji zagęszczenia gleby oraz zwiększeniu komfortu pracy operatora ciągnika.   Paolo...
- Zapotrzebowanie na wyższą produktywność rolnictwa napędza ciągły rozwój nowych silników i przekładni dla maszyn rolniczych średniej i wysokiej mocy. Konstrukcja bieżnika ProgressiveTraction została opracowana w odpowiedzi na wymogi najnowszych generacji maszyn, w celu zwiększenia efektywności przekazywaniu mocy i momentu obrotowego na podłoże przy jednoczesnym zmniejszaniu ugniatania gleby. Specjalny wzór bieżnika, z dwoma punktami kotwiczenia, zmniejsza wibracje opony, przyczyniając się do zmniejszenia zjawiska rozpraszania energii, minimalizując zużycie paliwa i wydłużając żywotność opony - wyjaśnia Piero Mancinelli, Dyrektor Działu Opon Rolniczych Trelleborg Wheel Systems.
 
W celu wykazania wydajności technologii ProgressiveTraction ciągnik Massey Fergusson MF5610, wyposażony w takie opony dotarł 9 grudnia 2014 r. do bieguna południowego. Podczas misji Antartica2 w głębokim śniegu i na lodzie nowa technologia zapewniała przyczepność przy bardzo niskim ciśnieniu do 0,3 bara! W kolejnych trzech latach Trelleborg rozpoczął wprowadzanie nowego wzoru bieżnika w nowych gamach opon: TM700, TM1060 i TM3000 do ciągników średniej mocy. Producent podaje, że w zależności od rozmiaru opony i typu ciągników, ProgressiveTraction generuje, w porównaniu ze standardową technologią, wzrost zdolności trakcyjnej do 10%, obniża o 3% zużycie paliwa i wydłuża okres eksploatacji opon do 5%.
 
- Podjęliśmy decyzję o unowocześnieniu linii opon TM1000 o technologię VF, co umożliwia zwiększenie obciążenia do 40% w porównaniu ze standardową oponą lub obniżenie nacisku na podłoże o 40%, zmniejszając tym samym zagęszczanie gleby - dodaje Piero Mancinelli.
Poleć
Udostępnij
Aktualne wydanie RPT
4/2024

Polska premiera siewnika Amazone Precea TCC 9000

Tendencje na światowym rynku techniki rolniczej

Jak powstał agregat do pasowej uprawy konopi?

John Deere współpracuje ze SpaceX

 PRENUMERATA (płatność elektroniczna) RPT

 

9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu