Pöttinger – przyczepy samozbierające Combiline 7010 i 8010

Poleć
Udostępnij
Skomentuj
Autor tekstu: Tomasz Bujak | bujak@rpt.pl
28-09-2017,21:05 Aktualizacja: 29-09-2017,7:27
A A A

Seria Torro Combiline została powiększona o dwa nowe modele. Są to Torro 7010 o pojemności 40 m³ wg DIN i 38,5 m³ oraz Torro 8010 o pojemności DIN 43 m³ i 42 m³.

Nowe modele Pöttinger Torro Combiline są szybkie w prędkości rozładunku, dzięki nowemu napędowi systemu dozującego o mocy 160 kW. Wyładunek we wszystkich modelach Torro i Jumbo Combiline odbywa się w bardzo szybkim tempie, a nowy napęd dozowania - oprócz dużej wydajności - zapewnia zdaniem producenta - również równomierny rozładunek istotny dla stworzenia optymalnej struktury paszy na pryzmie.

Dyszel o nośności 4 ton

Dla wszystkich modeli Torro Combiline jako wyposażenie na życzenie dostępny jest dyszel o nośności 4 ton. Duże obciążenie poprawia właściwości trakcyjne przyczepy na polu i na pryzmie i zwiększa przez to bezpieczeństwo pracy; z drugiej zaś strony umożliwia zwiększenie obciążenia przyczepy, co w istotny sposób zwiększa jej wydajność. Do wyboru jest wiele różnych wariantów wyposażania.

Pöttinger Torro Combiline

Nowa przyczepa objętościowa Pöttinger Torro Combiline

Torro w wersji Combiline, to nowa maszyna austriackiej firmy Pöttinger . Dostępne są dwa modele: Torro 6010 L/D Combiline i 6510 L/D. Maszyny mają objętości maksymalne do 35 m³ wg DIN, a w wersji z linami ograniczającymi...

Asystent jazdy i kontrola pochylenia

Nowe modele przyczep są wyposażone w nowe formę obsługi - z boku maszyny. Boczny sterownik z nową platformą obsługi przez system Can-Bus pozwala na przegląd wszystkich funkcji, jak belka nożowa Autocut, podłoga rusztowa i umożliwia łatwe przyłączenie i odłączenie przyczepy do ciągnika. Nowe Torro Combiline może być wyposażone na życzenie w system asystenta jazdy (inteligentną oś skrętną), który obok czujników do kontroli prędkości jazdy i rozpoznawania kierunku jazdy zainstalowanych w osi, dysponuje jeszcze czujnikiem kontroli pochylenia maszyny. W module automatycznym oś jest zablokowana: przy cofaniu, przy ustawionej prędkości od 0-25 km/h (również już przy 0-3 km/h na pryzmie w trybie automatycznym przy rozładunku) i przy jeździe w pochyleniu lub na stoku. Dodatkowo operator może ustawić wartość progową 1 dla zablokowania osi skrętnej na stoku oraz maksymalne pochylenie przez wartość progową 2, przy osiągnięciu której otrzyma na wyświetlaczu ostrzeżenie. Operator ma wówczas czas na reakcję, aby nie dopuścić do wywrócenia się przyczepy. Główne korzyści płynące z zastosowania systemu asystenta jazdy to większe bezpieczeństwo i komfort. Z jednej strony przy cofaniu oś nie może samoczynnie się złożyć, z drugiej zaś przyczepa nie jest narażona na wywrotkę, gdy operator zapomni zablokować oś przy większych prędkościach jazdy (głównie podczas transportu). Również na stoku nie ma ryzyka złożenia się czy wywrócenia przyczepy, przez co jej właściwości jezdne przy pochyleniu są lepsze. Dodatkowo ze względu na większą przestrzeń w przedniej części pojazdu, możliwe jest osiągnięcie większego kąta skrętu. System asystenta jazdy jest dostępny wyłącznie w połączeniu z sterownikiem Power Control i Load Sensing.

Taśma poprzeczna do rozładunku

Dla wszystkich wariantów nowego Torro Combiline jako wyposażenie opcjonalne dostępna jest taśma poprzeczna. Ten element dodatkowego wyposażenia umożliwia dzięki dużemu bocznemu otworowi bardzo szybki rozładunek zwiększając przez to efektywność pracy przyczepy. Boczna kurtyna zakrywa nie używaną stronę. Na życzenie dostępny jest trzeci walec dozujący. Taśma poprzeczna może być wykorzystana także do transportu świeżo skoszonej paszy do skarmiania. Nowe maszyny mają także dynamiczną wagę, co daje możliwość dynamicznego odczytu ciężaru (wartości referencyjne, pomiar załadunku netto) podczas jazdy. Ponadto można ustawić maksymalny ciężar całego zestawu. Przy przekroczeniu ustawionej wartości wskaźnik świeci się na czerwono i rozbrzmiewa sygnał akustyczny. Obsługa odbywa się przy pomocy sterownika Power Control, nowe 32-bitowe oprogramowanie umożliwia również obsługę bez ISOBUS.

Noże Durastar

Nowe noże Durastar mają specjalną powłokę wolframowo-węglikową, która łączy w sobie wytrzymałość stali sprężynowej z właściwościami stali borowej, wzmacnia nóż w miejscu jego największego obciążenia i przez to wydłuża jego żywotność. Wysoki stopień hartowania zapewnia dużą wytrzymałość, a grubość materiału wynosząca 6 mm, wpływa na wydłużenie czasu użytkowania, jak również wyraźne zmniejszenie ryzyka pęknięcia noża. Specjalne tłoczenie i forma noża daje efekt samoostrzenia, który przekłada się na lekkość uciągu, mniejsze zużycie paliwa i wyższą jakość cięcia.

Poleć
Udostępnij
Skomentuj