Deutz-Fahr 5TB
Niemiecki producent z Lauingen prezentuje nową serię ciągników 5TB. Są to pojazdy o mechanicznym sterowaniu, pozbawione kabiny i przeznaczone głównie do pracy w niskich tunelach, niewysokich pomieszczeniach czy pod koronami drzew.
Niemiecki producent z Lauingen prezentuje nową serię ciągników 5TB. Są to pojazdy o mechanicznym sterowaniu, pozbawione kabiny i przeznaczone głównie do pracy w niskich tunelach, niewysokich pomieszczeniach czy pod koronami drzew.
Nowa rodzina 5TB jest wyposażona w czterocylindrowe silniki FARMotion 45 o mocy w zakresie od 106 do 116 KM. Spełniają one wymagania normy emisji spalin Stage V. Są one wyposażone między innymi w wentylator ze sprzęgłem wiskotycznym, turbosprężarkę, Intercooler oraz elektronicznie sterowany układ wtryskowy Common Rail z nowymi wtryskiwaczami z dyszami 7-otworkowymi. Według zapewnień producenta, nisko umieszczony środek ciężkości oraz układ hamulcowy na cztery koła, gwarantują najwyższy poziom bezpieczeństwa w pracy na zboczach. Traktory można konfigurować w różnych wariantach, a tylny TUZ ma maksymalny udźwig nieco ponad 4,2 t. Model 5105 TB wyposażono w jednostkę napędową generującą moc 106 KM oraz moment na poziomie 433 Nm przy obrotach rzędu 1400 na minutę. Model 5115 TB oferuje imponującą moc 116 KM i moment 472 Nm. Ciągniki bazują na pięciobiegowej skrzyni z dwoma zakresami i mechanicznym rewersem.
W podstawowej wersji napęd ma 10/10 przełożeń (prędkość maksymalna 40 km/h). Dostępna jest wersja skrzyni 20/20 z dwoma półbiegami Powershift Hi-Lo oraz dodatkowo skrzynia doposażona w reduktor, która dzięki temu posiada wariant przełożeń 40/40. Układ napędowy może być wyposażony w rewers elektrohydrauliczny PowerShuttle, który zawiera także funkcję Stop&Go. Dzięki niej, operator może zatrzymywać ciągnik i ruszać z miejsca bez konieczności wciskania pedału sprzęgła. Przycisk rozłączania napędu ComfortClutch na dźwigni zmiany biegów pozwala na przełączanie stopni głównych bez użycia pedału sprzęgła w podłodze. Elektrohydraulicznie sterowany WOM z modulowanym startem wałka to standard wyposażenia serii 5TB. Dostępne są różne kombinacje jego prędkości: 540, 540ECO, 1000, 1000ECO.
- Artykuł ukazał się w wydaniu 09/2023 miesięcznika "Rolniczy Przegląd Techniczny". ZAPRENUMERUJ
-
Młody rolnik: Inwestycja w ochronę gleby
-
Pielniki Lemkena z ISOBUS-em
-
Pöttinger Flexcare Profiline
-
Ładowarki Mecalac również w wersjach rolniczych
-
Reaktywny układ kierowniczy w John Deere 7R
-
Mandam „5 za 5”
-
Agrotechnology solidarne z rolnikami
-
Słaba sprzedaż nowych maszyn rolniczych w I kw. br. Farmerzy przerzucają się na używane ciągniki czy przyczepy
-
Marcowe odbicie na nowych ciągnikach. Ponad 800 zarejestrowanych maszyn
"Rolniczy Przegląd Techniczny"
4/2024
Polska premiera siewnika Amazone Precea TCC 9000
Tendencje na światowym rynku techniki rolniczej
Jak powstał agregat do pasowej uprawy konopi?
John Deere współpracuje ze SpaceX
PRENUMERATA (płatność elektroniczna) RPT
-
18-04-2024,9:05
Stres cieplny u bydła. Jakie są jego skutki?
-
17-04-2024,12:00
Aliplusowanie zbóż po francusku
-
17-04-2024,10:00
Jak wyżywić przyszłe pokolenia w zrównoważony sposób?
-
26-03-2024,14:30
O kwasicy bydła w Krakowie. Potężna dawka wiedzy
-
13-03-2024,9:30
Nagrodzone produkty Targów Ferma
-
26-02-2024,14:00
Podpowiadali jak zrobić dobry TMR
-
18-02-2024,7:55
Hoduj z Głową Świnie nr 1 w 2024 roku. Wideo
-
09-02-2024,11:10
Hoduj z Głową Bydło nr 1 w 2024 roku. Wideo
-
11-10-2023,8:05
Nowe wydanie Hoduj z Głową Świnie. Wideo
-
01-10-2023,11:30
Nowe wydanie Hoduj z Głową Bydło. Wideo
-
24-08-2023,9:10
Krajowy Dzień Kukurydzy Garzyn 2023
-
03-08-2023,15:50
"Hoduj z Głową Świnie". Co zawiera nowe wydanie?