Deutz-Fahr 5TB
Niemiecki producent z Lauingen prezentuje nową serię ciągników 5TB. Są to pojazdy o mechanicznym sterowaniu, pozbawione kabiny i przeznaczone głównie do pracy w niskich tunelach, niewysokich pomieszczeniach czy pod koronami drzew.
Niemiecki producent z Lauingen prezentuje nową serię ciągników 5TB. Są to pojazdy o mechanicznym sterowaniu, pozbawione kabiny i przeznaczone głównie do pracy w niskich tunelach, niewysokich pomieszczeniach czy pod koronami drzew.
Nowa rodzina 5TB jest wyposażona w czterocylindrowe silniki FARMotion 45 o mocy w zakresie od 106 do 116 KM. Spełniają one wymagania normy emisji spalin Stage V. Są one wyposażone między innymi w wentylator ze sprzęgłem wiskotycznym, turbosprężarkę, Intercooler oraz elektronicznie sterowany układ wtryskowy Common Rail z nowymi wtryskiwaczami z dyszami 7-otworkowymi. Według zapewnień producenta, nisko umieszczony środek ciężkości oraz układ hamulcowy na cztery koła, gwarantują najwyższy poziom bezpieczeństwa w pracy na zboczach. Traktory można konfigurować w różnych wariantach, a tylny TUZ ma maksymalny udźwig nieco ponad 4,2 t. Model 5105 TB wyposażono w jednostkę napędową generującą moc 106 KM oraz moment na poziomie 433 Nm przy obrotach rzędu 1400 na minutę. Model 5115 TB oferuje imponującą moc 116 KM i moment 472 Nm. Ciągniki bazują na pięciobiegowej skrzyni z dwoma zakresami i mechanicznym rewersem.
W podstawowej wersji napęd ma 10/10 przełożeń (prędkość maksymalna 40 km/h). Dostępna jest wersja skrzyni 20/20 z dwoma półbiegami Powershift Hi-Lo oraz dodatkowo skrzynia doposażona w reduktor, która dzięki temu posiada wariant przełożeń 40/40. Układ napędowy może być wyposażony w rewers elektrohydrauliczny PowerShuttle, który zawiera także funkcję Stop&Go. Dzięki niej, operator może zatrzymywać ciągnik i ruszać z miejsca bez konieczności wciskania pedału sprzęgła. Przycisk rozłączania napędu ComfortClutch na dźwigni zmiany biegów pozwala na przełączanie stopni głównych bez użycia pedału sprzęgła w podłodze. Elektrohydraulicznie sterowany WOM z modulowanym startem wałka to standard wyposażenia serii 5TB. Dostępne są różne kombinacje jego prędkości: 540, 540ECO, 1000, 1000ECO.
- Artykuł ukazał się w wydaniu 09/2023 miesięcznika "Rolniczy Przegląd Techniczny". ZAPRENUMERUJ
-
Grimme - uniwersalny separator ChangeSep do kombajnów ziemniaczanych
-
Zunhammer - system Eco-Duo Vario do wozów asenizacyjnych
-
Case IH - system Forward Looking Feedrate Radar do kombajnów zbożowych
-
Sulky, Sky i Prolog przekształcają się w Sky Agriculture
-
Agritechnica 2023 w obiektywie RPT
-
Agritechnica 2023 wystartowała
-
Ożywienie na rynku nowych ciągników i przyczep rolniczych
-
Pateer z rozszerzoną działalnością w Polsce
-
Magazyn RPT listopad 2023
"Rolniczy Przegląd Techniczny"








11/2023
Pielenie z Trefflerem
Pokazy Valtra Smart Tour
Skrzynia biegów zautomatyzowana czy zrobotyzowana?
Czym wyróżnia się przekładnia RVshift w ciągnikach Deutz-Fahr?
PRENUMERATA (płatność elektroniczna) RPT




-
19-10-2023,12:05
Rekordowe targi Sommet de l’Élevage. Zdjęcia
-
11-10-2023,8:05
Nowe wydanie Hoduj z Głową Świnie. Wideo
-
01-10-2023,11:30
Nowe wydanie Hoduj z Głową Bydło. Wideo
-
14-09-2023,10:30
Hodowcy bydła spotkali się na Mazowszu
-
24-08-2023,9:10
Krajowy Dzień Kukurydzy Garzyn 2023
-
05-08-2023,8:05
Tuczy świnie i uprawia ponad 100 ha ziemi
-
11-10-2023,8:05
Nowe wydanie Hoduj z Głową Świnie. Wideo
-
01-10-2023,11:30
Nowe wydanie Hoduj z Głową Bydło. Wideo
-
24-08-2023,9:10
Krajowy Dzień Kukurydzy Garzyn 2023
-
03-08-2023,15:50
"Hoduj z Głową Świnie". Co zawiera nowe wydanie?
-
19-07-2023,12:45
Zaproszenie na Krajowy Dzień Kukurydzy
-
06-12-2022,17:40
Już jest najnowszy numer "Hoduj z Głową Bydło"