Wieprzowina ze znakiem jakości została doceniona. Kampania dobiega końca

Poleć
Udostępnij
Skomentuj
Autor tekstu: (em) | redakcja@agropolska.pl
26-01-2017,12:10 Aktualizacja: 26-01-2017,13:00
A A A

Wzrost wolumenu produkcji żywca wieprzowego oraz produkcji mięsa i jego przetworów w Systemie QAFP to najważniejsze efekty 3-letniej kampanii "Gwarancja Jakości QAFP" promującej walory certyfikowanych produktów wieprzowych.

Na początku lutego kończy się kampania realizowana w ramach mechanizmu "Wsparcie działań promocyjnych i informacyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych" administrowanego przez Agencję Rynku Rolnego.

trzoda chlewna, pogłowie, opłacalność produkcji

To będzie trudny rok dla producentów trzody chlewnej

Producenci i hodowcy trzody chlewnej z powodu afrykańskiego pomoru świń (ASF) są zachęcani do zmiany profilu swoich gospodarstw. W nowym Programie Rozwoju Obszarów Wiejskich przewidziano nawet specjalne dopłaty dla chętnych - informuje...

Priorytetem akcji było przekazanie wiedzy na temat zasad produkcji i wysokiej jakości wyrobów wytwarzanych w systemie Gwarantowanej Jakości Żywności QAFP oraz wzrost rozpoznawalności tego symbolu.

Budżet programu (2.999.952,03 euro) pozyskano z trzech źródeł: 50 proc. ze środków Unii Europejskiej, 30 proc. z budżetu krajowego oraz 20 proc. ze środków Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego.

Od 4 lutego 2014 roku budowano pozytywny wizerunek kulinarnego mięsa wieprzowego i wędlin certyfikowanych w systemie QAFP. Uczestnictwo w międzynarodowych targach EuroGastro, kampania w mediach oraz warsztaty kulinarne, to tylko niektóre z działań podjętych na rzecz popularyzacji produktów.
cena wieprzowiny, trzoda chlewna,

Rynek trzody chlewnej wraca do równowagi

Ceny wieprzowiny w wielu krajach Unii Europejskiej na początku trzeciego tygodnia spadały. Obecnie sytuacja na niemieckim rynku ustabilizowała się, co wpłynie na ceny w pozostałych krajach Wspólnoty.   W Niemczech jeszcze na początku...

W latach 2014-2016 liczba certyfikowanych zakładów prowadzących ubój trzody chlewnej wraz z rozbiorem wzrosła z 3 do 5, a liczba ubijanych świń zwiększyła się z 91,8 do 312,8 tys. sztuk.

W tym czasie rozwinął się segment produkcji wędlin. W 2014 roku 15 certyfikowanych zakładów przetwórczych wyprodukowało 8,6 tys. ton towarów o wartości ok. 130 mln zł, a w minionym roku wytwórczość mogła wynieść nawet 12 tys. ton, zaś liczba firm wzrosła do 21.

Rozwój systemu QAFP w latach 2014-2016 sprawił, że produkcja żywca wieprzowego w tym trybie rosła w tempie 85 proc., a wędlin 18 proc. rocznie. Produkty dostępne są w 800 sklepach firmowych, w 2000 sklepów wielkopowierzchniowych oraz w punktach dystrybucji żywności dla segmentu HoReCa.

Poleć
Udostępnij
Skomentuj
Aktualne wydanie
Hoduj z głową świnie 5/2021

Hoduj z głową świnie:

-Pogłowie zmalało

-Ważny smak i zapach paszy

-Stosowanie enzymów w paszach dla prosiąt

-Prąd z gnojowicy

PRENUMERATA


 

Aktualne wydanie
Hoduj z głową bydło 5/2021

Hoduj z głową bydło:

-Zaburzenia rozrodu

-Na dobry start

-Inwestuje w kolejne roboty

-Monitoring kiszonek

-Krowy lubią czochradła

 

PRENUMERATA