Nazwy mięsa i produktów mlecznych nie dla roślinnych imitacji

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Remigiusz Kryszewski | redakcja@agropolska.pl
19-10-2020,14:00 Aktualizacja: 19-10-2020,13:33
A A A
Europejski sektor hodowli rozpoczął kampanię "ceci n’est pas un steak – to nie jest stek". W ten sposób protestuje przeciwko wykorzystywaniu nazw mięs i produktów mlecznych do opisywania produktów roślinnych. 
 
Debata na temat stosowania nazw mięsa i produktów mleczarskich do określania ich roślinnych imitacji jest dużo bardziej złożona niż może się wydawać na pierwszy rzut oka, informuje Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka (PFHBiPM).
 
Zdaniem ekspertów jeśli Parlament Europejski nie zwróci uwagi na luki prawne, by bronić "wegańskich kiełbasek" i "wegańskich burgerów" uderzy to w równym stopniu w konsumentów i hodowców. 
 
cena bydła, skup żywca wołowego, wołowina, ceny w Polsce,

Cena bydła w Polsce nieznacznie wzrosła

Żywiec wołowy na przełomie września i października był skupowany o 1 grosz za kilogram drożej niż przed tygodniem. O tyle samo wzrosły ceny zbytu mięsa wołowego oferowanego przez zakłady mięsne.   Biuro Analiz i Strategii Krajowego Ośrodka...
Europejski sektor hodowli 6 października postanowił zająć się tą sprawą i zainicjować kampanię "ceci n’est pas un steak – to nie jest stek".
 
Stało się to po tym jak Parlament Europejski powrócił do dyskusji sprzed dwóch lat, której celem było uznanie nazw takich jak "wegańskie burgery" i "wegańskie kiełbaski".
 
Przewodniczący grupy roboczej "Wołowina i cielęcina" Copa i Cogeca  Jean-Pierre Fleury podkreślił, że europejski sektor hodowli z nikim nie walczy, lecz wzywa do należytego uznania i szacunku dla pracy milionów europejskich rolników i pracowników branży hodowlanej. 
 
Podkreślił on, że jest to przywłaszczenie kulturowe, a niektóre agencje marketingowe celowo posługują się tym chwytem przekonując konsumentów, że można zastąpić dany produkt innym bez wpływu na spożywane wartości odżywcze. 
 
- Pod przykrywką dobrych intencji przyzwoli się na pojawienie się nowych, mylących nazw w przyszłości. Możemy w ten sposób przyczynić się do powstania nowego, wspaniałego świata, w którym marketing jest oderwany od faktycznych właściwości produktów – przez co na pewno wiele rzeczy wymknie się spod kontroli – dodał Jean-Pierre Fleury.
 
melasowane wysłodki buraczane Tofi, Pfeifer & Langen Polska, wysłodki buraczane, buraki, pektyny, krowy mleczne, energia

Krowy lubią melasowane wysłodki buraczane

Tegoroczna kampania buraczana już wystartowała. Wraz z nią rozpoczęła się produkcja wysłodków buraczanych, które odgrywają coraz większą rolę w żywieniu bydła mlecznego. - Rozpoczęliśmy tegoroczną kampanię buraczaną. Już teraz wiemy,...
Europejscy rolnicy zajmują się również produkcją białek roślinnych także na potrzeby wyrobów wegańskich. Jednak sprzeciwiają się, aby produkty roślinne imitowały nazwy i cechy produktów mięsnych i mleczarskich.
 
Firmy zajmujące się produkcją żywności wegańskiej powinny opracować nowe koncepcje marketingowe, by zyskać uznanie konsumentów.
 
Jednocześnie nie powinny kreować własnej wielkości opierając swój marketing na produktach, które zwalczają.
 
Podczas kampanii prowadzone będą działania mające na celu podniesienie świadomość ludzi na temat znaczenia debaty o nazwach mięsa, które będą zorganizowane w okresie poprzedzającym głosowanie w Parlamencie Europejskim.
 
Więcej informacji dotyczących hodowli bydła i produkcji mleka znajdziesz w magazynie "Hoduj z Głową Bydło". ZAPRENUMERUJ
 
 

Poleć
Udostępnij
Aktualne wydanie
Hoduj z głową świnie 2/2024

Hoduj z głową świnie:

-Żeby rozród działał dobrze

-Tucz świń w cyklu otwartym. Genetyka i zdrowie

-Okiem doradcy - bioasekuracja ASF

 

PRENUMERATA


 

Aktualne wydanie
Hoduj z głową bydło 2/2024

Hoduj z głową bydło:

-Okiem doradcy - cicha ruja

-Sucha masa jest kluczowa

-Jak liczyć koszty żywienia w produkcji mleka?

-TMR w teorii i praktyce

 

PRENUMERATA