Zachęcają do wsparcia produkcji polskiego cydru

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: (zac) | redakcja@agropolska.pl
05-10-2016,20:00 Aktualizacja: 05-10-2016,20:49
A A A

Zgodnie z prognozami ekspertów, do 2019 roku sprzedaż cydru w Polsce będzie zwiększać się w tempie 30 proc. rocznie, jest to więc kategoria alkoholi niskoprocentowych o największej dynamice wzrostu.

Właśnie dlatego Cydrownia SA - największy niezależny producent cydru w naszym kraju - planuje intensyfikację produkcji i dystrybucji oraz budowanie silnej marki polskiego cydru, m.in. poprzez wprowadzenie na rynek "Regałów - Przewodników Cydrowych".

jabłka, cydr, embargo, przetwórnie, picie cydru

Cydr leje się przy polskim stole

Po wprowadzeniu rosyjskiego embarga na polskie jabłka cydr stał się modny wśród konsumentów. Oprócz dużych graczy do jego produkcji biorą się także zakłady rzemieślnicze. Mimo że z roku na rok w naszym kraju pije się coraz...
W tym celu wyemitowała na portalu equity crowdfundingowym 13,4 tys. akcji, każda o wartości 30 zł. Właściciele firmy Cydrowni, posiadającej w swoim portfolio marki Cider Inn, Dzik Polski Cydr oraz Cydr Grójecki, wierzą, że to idealny moment na ekspansję i rozwój firmy poprzez realizację nowego konceptu sprzedażowego.

Zwłaszcza wobec sprzyjającej koniunktury, jak również faktu, że Polacy są otwarci na nowe rodzaje niskoprocentowych alkoholi, a także coraz bardziej doceniają lokalne marki oraz produkty.

- Wierzymy, że w kraju będącym w światowej czołówce producentów jabłek, warto inwestować w maksymalne wykorzystanie rodzimych owoców. Tym bardziej, że, jak mówią prognozy, w ciągu najbliższych kilku lat rynek cydru w Polsce osiągnie poziom 40 milionów litrów rocznej sprzedaży. Chcemy więc mieć jak największy udział w tym rodzącym się, nowym segmencie - mówi Marek Kapuściński, przewodniczący rady nadzorczej Cydrownia.

jabłka, cydr, cydr lubelski, robert ogór, ambra

Polacy pokochali cydr. To może być hit eksportowy

Spożycie cydru rośnie w tempie dwucyfrowym i szacuje się, że w tym roku sięgnie 15 mln litrów. Napój ma również szansę zdobyć zagraniczne rynki. Do tego jednak konieczne są regulacje, które będą wspierać produkcję z...
Kluczem do ekspansji spółki ma być wprowadzenie do sklepów w całej Polsce tysiąca specjalnych "Regałów - Przewodników Cydrowych". Pozwolą one na skuteczniejsze wyeksponowanie oferty cydrów, jak również przyspieszenie procesu decyzyjnego u klientów.

- To selekcja, w której każdy znajdzie coś dla siebie: od najbardziej wymagającego konesera cydrów po tych, którzy po prostu mają ochotę napić się smacznego, lekkiego alkoholu z jabłek - tłumaczy Robert Sieradzki, prezes zarządu Cydrownia.

Firma testuje już swój koncept sprzedażowy w kilku sieciach delikatesowych na terenie dużych ośrodków miejskich w całej Polsce, m.in. w sieci Piotr i Paweł czy Organic Farma Zdrowia.

produkcja cydru, cydr lubelski, sadownictwo

Droga do cydrowego biznesu wcale nie jest łatwa

Polska - kraj sadów - zdaje się być wymarzonym miejscem do takiej działalności. Ale droga do własnej firmy wcale nie jest łatwa.    Produkcję cydru w Polsce umożliwia ustawa o wyrobie i rozlewie wyrobów winiarskich, obrocie...
Aby pozyskać środki na rozwój, Cydrownia postawiła na społecznościowe finansowanie udziałowe na platformie Beesfund.com. Firma wyemitowała 13,4 tys. akcji o łącznej wartości 402 tys. zł . Cena jednej akcji to 30 zł. Sprzedaż akcji prowadzona jest na stronie www.akcjacydr.pl i potrwa dwa miesiące.

Co zyskają nowi udziałowcy Cydrowni? Poza imiennymi akcjami spółki, akcjonariusze otrzymają zniżki przy zakupie cydru, markowe gadżety oraz możliwość partycypacji w przyszłych zyskach firmy. Przyczynią się również do rozwoju produkcji oraz budowania silnej marki polskiego cydru.

Właściciele Cydrowni liczą, że poza ekspansją na rodzimym rynku, uda się im również wkrótce dotrzeć z polskim cydrem do zagranicznych konsumentów. - Mamy nadzieję, że za kilka lat Cider Inn, Dzik, Grójecki i inne polskie, rzemieślnicze marki cydrów będą dostępne w Londynie, Mediolanie, Oslo i Barcelonie - dodał Robert Sieradzki.

Poleć
Udostępnij
WAŻNE TERMINY
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu