Powstała nowa organizacja branżowa na rynku spożywczym

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: (ala) | redakcja@agropolska.pl
05-02-2021,11:00 Aktualizacja: 05-02-2021,11:21
A A A
Na polskim rynku pojawiła się nowa organizacja branżowa - Stowarzyszenie Producentów Produktów Zbożowych (SPPZ). Podmiot zrzeszający kluczowych polskich producentów kasz oraz płatków zbożowych będzie działać na rzecz ochrony środowiska i zdrowia, a także rozwoju nowych technologii produkcji. 
 
Jednym ze strategicznych obszarów działalności stowarzyszenia będzie promowanie kasz i płatków zbożowych, realizowane m.in. poprzez kampanię edukacyjną, popularyzującą wiedzę o tych produktach.
 
Środowisko, zdrowie, przejrzyste standardy
 
kasza, zdrowie, dieta, źródło cennych składników mineralnych

Kasza to samo zdrowie. W naszym menu powinna być każdego dnia

Gryczana na obiad, manna na deser, a jęczmienna w zupie - badania przeprowadzone w ramach kampanii "Lubię kaszę" pokazują, że wbrew powszechnej opinii najmłodsi chętnie spożywają kaszę. Ponad 86 proc. ankietowanych mam deklaruje, że ich...
Stowarzyszenie Producentów Produktów Zbożowych (SPPZ) to nowa organizacja non-profit branży przetwórców zbożowych, zrzeszająca 8 kluczowych polskich firm, produkujących m.in. kasze i płatki zbożowe. Członkowie Stowarzyszenia połączyli siły, by wspólnie kształtować pozytywny wizerunek branży przetwórców zbóż wśród liderów opinii oraz konsumentów. Cele statutowe SPPZ będą realizowane poprzez inicjatywy na rzecz ochrony środowiska oraz zdrowia, z uwzględnieniem istotnego aspektu, jakim jest rozwój nowych technologii w produkcji i przetwórstwie.
 
Stowarzyszenie Producentów Produktów Zbożowych współpracować będzie z szeroką grupą podmiotów: od instytucji państwowych (m.in. Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, z którym już rozpoczęto rozmowy w zakresie poprawy jakości zbóż), przez laboratoria naukowe i badawcze, po dostawców surowców.
 
Jakość, którą warto promować
 
W styczniu 2021 r. rozpoczęto pracę nad kampanią „Dobre zboże wiele może. #CzerpZeZboża”, zainicjowaną przez SPPZ. Kampania będzie popularyzować wśród konsumentów wiedzę o zbożach i powstałych z nich produktach, a także o ich właściwościach odżywczych. 
 
W ramach kampanii przewidziano szereg działań mediowych, aktywności w mediach społecznościowych, współpracę z influencerami i media relations. Wizytówką kampanii oraz samego stowarzyszenia stanie się serwis www, będący kompendium wiedzy o produktach zbożowych oraz o samej branży: www.dobrezboze.pl. Do współpracy przy kampanii „Dobre zboże wiele może” zaproszono ekspertów z dziedziny zdrowia i żywienia człowieka. Za całościową realizację kampanii odpowiada agencja PR Hub.
 
Firmy członkowskie i założycielskie Stowarzyszenia Producentów Produktów Zbożowych: Cenos Sp. z o.o., Kupiec Sp. z o. o., Lestello Sp. z o.o., Melvit S.A., Rol-Ryż Sp. z o.o., Sawex Foods Sp. z o.o., Soligrano Sp. z o.o. Sp. k., Sonko Sp. z o.o.
 

 

Poleć
Udostępnij
WAŻNE TERMINY
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu