Jakość produktu ma znaczenie

Poleć
Udostępnij
Skomentuj
Autor tekstu: (zac) | redakcja@agropolska.pl
02-01-2020,10:00 Aktualizacja: 02-01-2020,10:03
A A A

System Jakości Certyfikowany Produkt to odpowiedź branży owocowo-warzywnej na potrzeby konsumentów, którzy, jak potwierdzają wyniki badań poszukują produktów o prozdrowotnych właściwościach.

- Konsumenci, choć są coraz bardziej świadomi wpływu diety na codzienne funkcjonowanie organizmu, nie zawsze przykładają do niej uwagę w kontekście produktów dostępnych w sklepach. Jak pokazują wyniki badań przeprowadzonych w ramach programu System Jakości Certyfikowany Produkt, zaledwie 39 proc. klientów zawsze czyta etykiety artykułów spożywczych, jednak już 66 proc. badanych zwraca uwagę na certyfikaty potwierdzające jakość wyrobu - mówi dr inż. Barbara Groele, sekretarz generalny Stowarzyszenia Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS).

bezmięsne mięso, Impossible Foods, hem, sojowa leghemoglobina

Warzywne "mięso" ma smakować niemal jak prawdziwe

W Stanach Zjednoczonych jej produkty na bazie roślin cieszą się sporą popularnością. Teraz zamierza wejść na rynek Unii Europejskiej. Impossible Foods (IF) oparła swój biznes na oksymoronie "bezmięsne mięso". Założona w 2013 roku...
System Jakości Certyfikowany Produkt (CP), którego twórcą i administratorem jest KUPS, został zaprojektowany w taki sposób, aby nie tylko wyróżniać wysokiej jakości produkty, ale i podkreślać ich wysoką gęstość odżywczą dzięki zastosowaniu oświadczeń żywieniowych i zdrowotnych.

- To tych informacji poszukują konsumenci - 94 proc. badanych deklaruje, że informacje na opakowaniu o zawartości witamin i składników mineralnych są dla nich istotne. Nie jest to na pewno zaskakujące dla uczestników branży - trendy prozdrowotne stają się powoli codziennością - zauważa Groele i dodaje: - Z tego też powodu postanowiliśmy w tym roku wesprzeć działanie programu dodatkowymi aktywnościami promocyjnymi, aby zasygnalizować konsumentom, że na rynku są rozwiązania, pomagające im dokonać najlepszych wyborów żywieniowych.

Kampania "Promocja certyfikacji innowacyjnych przetworów z owoców i warzyw" w 2019 r. obejmowała szereg działań, których głównym celem było dalsze zwiększanie rozpoznawalności programu. Przygotowano m.in. spoty reklamowe, które wyemitowano blisko 14 mln razy w telewizji, serwisach VOD oraz w sieciach handlowych, w których dodatkowo dystrybuowano ulotki informacyjne.

Działania promocyjne zostały sfinansowane ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.

Poleć
Udostępnij
Skomentuj
Advertisement
Advertisement
Advertisement