Wielkanocne spotkanie branży mięsnej

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Centrum Prasowe PAP (bea) | redakcja@agropolska.pl
25-03-2016,12:00 Aktualizacja: 26-03-2016,15:35
A A A

Przy wielkanocnym stole suto zastawionym potrawami mięsnymi spotkali się przedstawiciele branży mięsnej z dziennikarzami krajowymi i zagranicznymi. Takie spotkania są okazją do pokazania mediom tradycyjnych świątecznych pieczeni, pasztetów i wędlin oraz do porozmawiania o kondycji branży.

"Ten stół jest wzorcowym, polskim stołem wielkanocnym, są to różne smakołyki - pieczenie, wędliny, kiełbasy, pasztety" - powiedział organizator imprezy Andrzej Łyszyk witając gości. Zaznaczył że takie spotkania organizowane są w siedzibie Polskiej Agencji Prasowej w Warszawie od trzech lat.

branża mięsna, Witold Choiński, Związek Polskie Mięso

Rośnie sprzedaż mięsa kosztem jego przetworów i wędlin

Polacy - podobnie jak większość Europejczyków - spożywają coraz więcej mięsa kosztem jego przetworów i wędlin. Na rynku jest już sporo produktów funkcjonalnych, jak na przykład dania do szybkiego przygotowania czy w mniejszych...
Spotkanie jest nie tylko okazją do uświęcenia polskiej tradycji, ale też okazją do wymiany poglądów dotyczących branży mięsnej, jak mówił.

Stowarzyszenie organizuje w ramach promocji mięsa różne imprezy. m.in. Świętomięs, który w tym roku będzie zorganizowany po raz szósty, tym razem w Bydgoszczy. Odbywają się one za każdym razem w innym mieście Polski.

Pomysłodawca i organizator cyklu imprez promujących spożycie mięsa, honorowy prezes Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP, Jacek Marcinkowski poinformował, że akcja rozpoczęła się jeszcze przed rozpoczęciem postu od certyfikowania wędlin wielkopolskich m.in. chodzi o kiełbasę białą, która pretenduje do uzyskania unijnego znaku. Procedura już przeszła w ministerstwie i już zajmuje się tym UE.

Kiełbasa biała parzona z nazwą "wielkopolska" i unijnym certyfikatem, mówiącym o jej regionalnym pochodzeniu, będzie musiała być produkowane według tradycyjnej receptury z najlepszej jakości mięsa wieprzowego i tylko z dodatkiem naturalnych przypraw: majeranku, pieprzu, soli i czosnku.

W ramach tego cyklu była też akcja promocyjna na Starym Rynku w Poznaniu, gdzie mieszkańcy i turyści mieli szansę skosztować wyrobów wędliniarskich, ale także dowiedzieć się od technologów żywności nt. produkcji wyrobów i o wartościach odżywczych mięsa.

wieprzowina, mięso, promocja, Marcin Budynek, Poznań, Związek Polskie Mięso

Wieprzowina smaczna i zdrowa. Warsztaty kulinarne w Poznaniu

Związek Polskie Mięso kontynuuje akcję promocyjno-informacyjną mięsa wieprzowego. W ramach kampanii "Wieprzowina - nowa jakość się zaczyna" odbył się pokaz kulinarny prowadzony przez szefa kuchni Marcina Budynka. 5 grudnia w Poznaniu...
Projekt ten był skierowany zwłaszcza do młodzieży, która jest podatna na mody żywieniowe takie jak np. wegetarianizm. My chcemy zwrócić uwagę, że mięso w diecie jest potrzebne.

Duża akcja została przeprowadzona na targach edukacyjnych (według Międzynarodowych Targów Poznańskich, odwiedza je 30-40 tys. młodych ludzi), gdzie przez 3 dni w Poznaniu promowane były wędliny. Chodziło o to by młodych nauczyć , a starszych przypomnieć o tradycjach wielkanocnych. Ostatnim wydarzeniem cyklu była konferencja i degustacja w PAP.

Przy okazji prezentacji wielkanocnego stołu i degustacji mięs odbyła się konferencja prasowa "Aktualne problemy branży mięsnej", w której wzięli udział przedstawiciele producentów, przetwórców, inspekcji nadzorujących żywność oraz resortu rolnictwa. Poruszano aktualne problemy branży.

Wiceminister rolnictwa Ewa Lech poinformowała o pracach resortu nad projekt ustawy dotyczącym powołania Państwowej Inspekcji Bezpieczeństwa Żywności, ma on być gotowy do końca czerwca.

Poleć
Udostępnij
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu