Producenci papryki oburzeni reklamą

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: (zac) | redakcja@agropolska.pl
08-04-2018,17:05 Aktualizacja: 08-04-2018,17:35
A A A

Właściciel przyprawowej marki Knorr w swojej najnowszej reklamie chwali się tym, że sprowadza paprykę z Hiszpanii, która jest "najlepsza". Taki przekaz rozsierdził mazowieckich plantatorów papryki, którzy głośno krytykują spot.

Paprykarze podkreślają, że reklama przekazuje konsumentom nieprawdziwe informacje i może zniechęcać do kupowania papryki produkowanej w naszym kraju.

Zrzeszenie Producentów Papryki Rzeczpospolitej Polskiej wystosowało list do prezesa firmy Unilever Polska (jest właścicielem marki Knorr), w którym żąda natychmiastowego wycofania z emisji reklamy przyprawy.

Warzywa gotują się pod osłonami. Dramatyczna sytuacja producentów

Susza coraz mocniej uderza w producentów warzyw, którzy podkreślają, że ten rok będzie jednym z najgorszych od ponad 20 lat. - Wysychają stawy i studnie, a nam kończą się pomysły, co dalej robić - mówi Marcin Popławski,...
- W naszej ocenie jest to działanie niedopuszczalne. Od wielu lat jesteśmy polskim zagłębiem paprykowym i uważamy, że nasze warzywa wcale nie są gorsze. Konsumenci powinni mieć możliwość porównania cech naszej i hiszpańskiej papryki, a tego w reklamie nie ma - powiedział w rozmowie z dziennikiem "Echo Dnia" Mirosław Łuska, prezes ZPPRP.
 
W liście otwartym skierowanym do koncernu przez Zrzeszenie Producentów Papryki Rzeczpospolitej Polskiej czytamy, że "są poważne obawy co do tego w czym papryka z Hiszpanii jest lepsza od tej produkowanej w Polsce. Chcielibyśmy zaznaczyć, że w Polsce produkuje się paprykę nie gorszą pod każdym względem niż ta produkowana w Hiszpanii. Nie ma i nie będzie naszej zgody na tak jednostronny przekaz dotyczący papryki w Państwa reklamie emitowanej w mediach w Polsce i co za tym idzie, skierowanej do Polaków. (...) Nasi producenci nie mają się czego wstydzić i produkują paprykę bardzo dobrej jakości, na pewno nie gorszej od hiszpańskiej".
 
Jak do całej sprawy odnosi się firma Unilever Polska, która jest polskim przedstawicielstwem jednego z największych koncernów spożywczych na świecie? Tłumaczy, że "zamysłem nie było wywołanie negatywnych odczuć".
 
[WIDEO] Ostra papryka prosto z Hiszpanii. Obejrzyj kontrowersyjną reklamę przyprawy
 
"Jednocześnie zapewniamy, że celem reklamy nie był wpływ na wizerunek producentów papryki w Polsce. Odpowiadając na potrzeby naszych konsumentów tworzymy propozycje produktów zgodnie z ich preferencjami. Wspomniana reklama jest częścią większej kampanii przypraw. Wśród nich posiadamy również te, które pochodzą od polskich producentów, takie jak kminek oraz tymianek, a w przyszłości planujemy poszerzenie gamy przypraw pochodzących z Polski o kolejne produkty" - pisze Michał Krygier, foods director Unilever Polska.
 
źródło: "Echo Dnia" strefa AGRO
 
Poleć
Udostępnij
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu