Polska żywność ekologiczna rośnie w siłę

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Newseria Biznes, (em) | redakcja@agropolska.pl
18-04-2017,15:00 Aktualizacja: 18-04-2017,15:15
A A A

Rośnie sektor polskiej żywności ekologicznej. W tym roku jego wartość ma przekroczyć miliard złotych, a w ostatniej dekadzie liczba producentów wytwarzających jedzenie bez udziału środków chemicznych wzrosła o 576 proc.

- W Polsce bardzo dużym zainteresowaniem cieszy się strefa eco food. To sektor, który rozwija się dynamicznie nie tylko u nas, ale w całej Europie i na świecie - podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Agnieszka Szpaderska, menedżer Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów WorldFood Warsaw.

żywność, targi WorldFood Warsaw, rynek żywności ekologicznej w Polsce, rolnictwo ekologiczne

Żywność ekologiczna to teraz prawdziwy hit. Coraz więcej upraw

Szacuje się, że rynek żywności ekologicznej w Polsce w 2015 r. osiągnął wartość ok. 800 mln zł, a w 2017 r. ma szansę przekroczyć 1 mld zł. Powierzchnia ekologiczna użytków rolnych w naszym kraju wynosi około 580 tys. ha. Liczba...

Polacy przywiązują coraz większą wagę do zdrowego odżywiania, więc szybko rośnie popularność żywności ekologicznej. Ministerstwo rolnictwa podaje, że wartość krajowego rynku w 2017 roku może po raz pierwszy przekroczyć miliard złotych. Większość eko-żywności jest eksportowana i według różnych szacunków nawet 70-80 proc. produktów może trafiać za granicę.

- W różnych sektorach z różnych krajów obserwujemy zainteresowanie firm zagranicznych polskim rynkiem. Nie tylko tych najbliższych jak Litwa, Łotwa czy Ukraina, ale również tych dalszych, np. z Republiki Południowej Afryki, Meksyku czy z Azji - ocenia ekspertka.

W ostatniej dekadzie liczba rodzimych producentów wytwarzających żywność bez udziału środków chemicznych, na nieskażonych nawozami glebach zwiększyła się o 576 proc., a zakładów przetwórstwa ekologicznego o 780 proc. W Polsce działa ok. 200 przedsiębiorstw zajmujących się dystrybucją produktów oraz około 800 sklepów specjalistycznych z certyfikowanymi wyrobami.

- Firmy specjalizują się w przeróżnych produktach. Dużo produkuje ekologiczne oleje tłoczone na zimno, zaś inne przekąski. To trend nie tylko w Polsce, ale i w całej Europie. Sektor ekologiczny i convenience łączą się w jeden i tworzą trend szybkich, ale zdrowych przekąsek - przekonuje menedżer.

Zdaniem Szpaderskiej, produkty typu food-to-go czy ready-to-eat będą cieszyły się coraz większą popularnością.

Poleć
Udostępnij
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu