Na Wielkanoc wydamy dwa razy mniej niż na Boże Narodzenie

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Newseria Biznes, (em) | redakcja@agropolska.pl
18-03-2016,9:30 Aktualizacja: 18-03-2016,11:10
A A A

Święta wielkanocne będą prawie dwa razy tańsze od ubiegłorocznej gwiazdki - wynika z Barometru Providenta. 60 proc. badanych nie ma bowiem zamiaru kupować prezentów. Polacy deklarują, że na przygotowanie świąt wydadzą ok. 400 zł, czyli o 40 zł więcej niż rok temu.

- Tylko około 40 proc. z nas deklaruje, że kupi prezenty wielkanocne za około 100 zł. Nabywamy jednak przede wszystkim łakocie dla dzieci, symboliczne czekoladowe zajączki, kurczaczki, żeby chociaż w taki symboliczny sposób podkreślić święta - mówi agencji Newseria Biznes Karolina Łuczak, kierownik ds. komunikacji w Provident Polska.

wielkanoc, święta, zakupy, żywność, pieniądze, wydatki, mięso, mleko, cukier, ceny

Wielkanoc 2016 nieznacznie droższa od tej w ubiegłym roku

Analitycy prognozują, że tegoroczne przedświąteczne zakupy nie uderzą nas mocniej po kieszeni niż w ubiegłym roku. Ceny najpopularniejszych produktów utrzymują się na zbliżonych poziomach. – Ceny żywności na Wielkanoc w tym roku...

Brak prezentów sprawia, że Wielkanoc znacznie mniej obciąża budżety domowe niż Boże Narodzenie. Według grudniowego Barometru Providenta Polacy zamierzali wydać na poprzednie świąteczne przygotowania średnio 820 zł, a przeciętna wartość prezentu pod choinkę miała wynieść 170 zł.

Wydatki na święta wielkanocne są jednak ponad trzykrotnie wyższe niż na zwykły weekend. - 20 proc. gospodarstw domowych przygotuje święta za mniej niż 200 zł. Co czwarte wyda na ten cel 201-400 zł, a 13 proc. 401-500 zł. Tylko co dziesiąty badany przeznaczy ponad 500 zł - mówi Przemysław Kasza, ekspert ds. badań rynkowych w Provident Polska.

W tym roku Polacy przeznaczą na święta średnio 40 zł więcej niż rok temu. Wydatki najbardziej (150 zł) pójdą w górę w gospodarstwach, których przedstawiciele oceniając swoje dochody stwierdzają, że bez specjalnych wyrzeczeń mogą sobie pozwolić na wszystko.

- Co ciekawe, ci najlepiej sytuowani prawie w połowie deklaracji stwierdzają, że nie wiedzą, z jakimi wydatkami będą się musieli liczyć w trakcie świąt. Widocznie wielkanocne zakupy nie obciążają w ogóle ich budżetów - podkreśla na koniec Kasza.

[WIDEO] Mówią Karolina Łuczak, kierownik ds. komunikacji w Provident Polska oraz Przemysław Kasza, ekspert ds. badań rynkowych w Provident Polska

Poleć
Udostępnij
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu