Łódzkie potrzebuje lepszej promocji

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: PAP, (zac) | redakcja@agropolska.pl
02-05-2017,9:15 Aktualizacja: 02-05-2017,9:27
A A A

Ruch turystyczny w Łódzkiem zwiększył się na przestrzeni ostatnich lat, ale region wciąż nie wykorzystuje całego swojego potencjału w tej dziedzinie i powinien zadbać o promocję - uważają autorzy raportu przygotowanego przez Wydział Nauk Geograficznych Uniwersytetu Łódzkiego.

- Wnioski z raportu przygotowanego przez Instytut Geografii Miast i Turyzmu są optymistyczne, ale nie w stu procentach zadowalające. Od roku 2009 odnotowujemy stały wzrost liczby osób odwiedzających region i jego stolicę, a także liczby udzielonych noclegów. Poprawia się stan infrastruktury, komunikacja, powstają nowe obiekty noclegowe, a produkt turystyczny przygotowywany jest coraz bardziej profesjonalnie - podkreślił dziekan Wydziału Nauk Geograficznych UŁ prof. Bogdan Włodarczyk.

turystyka, Rafał Szmytke, Polska Organizacja Turystyczna

Polskę coraz chętniej odwiedzają turyści z całego świata

Polska jest na 18. miejscu spośród najchętniej odwiedzanych państw na świecie i na 11. pozycji w Europie. Przez ostatnie 15 lat do naszego kraju przyjechało 220 milionów turystów. - Turystyka generuje ponad 5 proc. naszego PKB...
Badania ruchu turystycznego regionie łódzkim zapoczątkowano w roku w 2009, były prowadzone przez kilka sezonów aż do roku 2012. Po przerwie zostały wykonane w ubiegłym roku, dlatego ostatnie dane porównane zostały z tymi sprzed pięciu lat.

Według raportu ruch turystyczny w regionie wyniósł ponad 4 mln osób, czyli o 250 tys. więcej niż w 2012 roku. Ok. 70 proc. turystów odwiedziło region, a ok. 30 proc. jego stolicę Łódź.

Najwięcej osób odwiedza w celach rekreacyjnych i wypoczynkowych powiaty tomaszowski, rawski, bełchatowski i zgierski. Ostatnio - za sprawą rosnącej popularności uzdrowiska termalnego w Uniejowie - dołączył do nich powiat poddębicki, w którym w 2015 r. liczba noclegów przekroczyła 105 tys.

agroturystyka, Gospodarstwa agroturystyczne, wypoczynek na wsi, rafał romanowski

Agroturystyka coraz popularniejsza. Resort chce ją promować

Resort rolnictwa chce promować naszą agroturystykę w kraju za granicą. Wraz ze wzrostem popularności tej formy wypoczynku rośnie też zainteresowanie rolników taką działalnością. W perspektywie na lata 2014–2020 gospodarze będą mogli...
- Turyści pozostawili w Łódzkiem 1,2 mld zł, z czego ponad 800 mln zł wydali na terenie województwa, a 200 mln zł w stolicy regionu. To niebagatelne pieniądze. W ostatnich latach wiele gmin nabiera charakteru turystycznego dzięki samorządom, wykorzystującym do tego celu środki unijne. Gminy rewitalizują, inspirują działania zwiększające atrakcyjność zasobów przyrodniczych czy historycznych i tym samym dają szanse na przychody dla mieszkańców - bo turystyka to także ważny obszar gospodarki - ocenił marszałek woj. łódzkiego Witold Stępień.

Mimo że region łódzki w powszechnym mniemaniu nie jest identyfikowany jako obszar atrakcyjny turystycznie, statystycznie wypada nie najgorzej - pod względem liczby osób korzystających z rejestrowanej bazy noclegowej i liczby udzielonych noclegów - znajduje się mniej więcej w połowie listy 16 województw.

Najczęściej jednak są to krótkie pobyty do dwóch dni - na krócej turyści wpadają jedynie na Mazowsze i Podlasie. Zwłaszcza w Łodzi są to wizyty o charakterze biznesowo-zawodowym, co obrazują też dwa okresy największego napływu turystów, przypadające od kwietnia do czerwca i od września do października. W wakacje miasto zamiera, turystycznie ożywia się natomiast region.

Lista Produktów Tradycyjnych, przysmaki regionalne, wojewódzkie łódzkie

Produkty tradycyjne. Łódzkie przekroczyło setkę

Sześć kolejnych regionalnych specjałów z województwa łódzkiego zostało wpisanych na prowadzoną przez ministerstwo rolnictwa Listę Produktów Tradycyjnych. Jednym z takich wyrobów są pierogi z kapustą i grzybami z...
Zdaniem prof. Włodarczyka atrakcyjność turystyczną regionu należałoby zwiększać nie tylko poprzez dalsze inwestowanie w infrastrukturę, ale także przez poprawę promocji i informacji turystycznej, która powinna przekraczać granice województwa. Jednocześnie - jak dodał - niezwykle istotna jest informacja lokalna, m.in. oznakowanie szlaków i obiektów, dające możliwość dowiedzenia się o nich jak najwięcej w momencie, gdy turysta trafi do danej miejscowości.

- Przed nami jeszcze działania związane z lepszym wypromowaniem i przygotowywaniem kolejnych produktów turystycznych. Liczba certyfikatów uzyskiwanych w konkursach Polskiej Organizacji Turystycznej wskazuje, w Łódzkiem dużo się dzieje, ale wydarzenia te potrzebują promocji - zaznaczył.

Jak dodał, turyści są obecnie coraz bardziej wymagający, jeśli chodzi o warunki pobytu, ale jednocześnie zwracają nie mniejszą uwagę na to, jak są przyjmowani, dlatego czasami luksusowe hotele i apartamenty przegrywają z miłą, rodzinną atmosferą. W opinii eksperta pobyt w Łódzkiem można z powodzeniem polecać turystom, którzy potrzebują ciszy, spokoju i wypoczynku w otoczeniu przyrody.

Poleć
Udostępnij
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu