Apetyt na polskie, czyli nowa odsłona znanej kampanii

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: (em) | redakcja@agropolska.pl
05-09-2019,11:20 Aktualizacja: 05-09-2019,11:27
A A A

Wystartowała IX edycja kampanii edukacyjno-informacyjnej "5 porcji warzyw, owoców lub soku". Ma na celu rozbudzenie apetytu na nasze produkty.

Działania prowadzone w ramach wcześniejszych kampanii miały wesprzeć kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych. Bieżąca edycja promuje rodzime produkty, jako podstawę codziennej diety.

brexit, produkty rolno-spożywcze, eksport żywności, handel drobiem, Grzegorz Rykaczewski

Widmo brexitu napędza apetyt na polską żywność

Polski eksport żywności nie zwalnia już 10 rok z rzędu. Według danych Eurostat w okresie styczeń-maj branża wysłała za granicę towary o wartości 13,1 mld euro, co oznacza wzrost o 12,4 proc. w skali roku.   Wynik podbiły na początku roku...

- Głównym celem kampanii jest wsparcie produktów polskich producentów warzyw i owoców, grzybów i ziemniaków, których ilość, różnorodność oraz dostępność jest niespotykana na skalę europejską, a może i światową. Mimo to nadal przeciętnie spożywamy ich mniej niż w większości krajów europejskich - mówi Barbara Groele, sekretarz generalny Stowarzyszenia Krajowa Unia Producentów Soków, które jest organizatorem kampanii.

- Działania rozpoczęliśmy od stworzenia serwisu internetowego - www.apetytnapolskie.com - stanowiącego kompendium wiedzy o uprawianych w Polsce warzywach, owocach, ziemniakach i grzybach. Konsument znajdzie tam informacje na temat ich wartości odżywczej i prozdrowotnej poparte badaniami naukowymi. Serwis posłuży także do przedstawienia sadowników, rolników, naukowców i innych osób, dzięki którym powstają polskie produkty rolne o najwyższej jakości - dodaje.

- W interesie całej branży jest wspólne dbanie o właściwy przekaz dotyczący polskich owoców i warzyw oraz ich producentów i przetwórców w oczach społeczeństwa. Wszelkie inicjatywy integrujące branżę rolno-spożywczą pozytywnie wpływają na efektywność działań promocyjno-informacyjnych realizowanych w ramach Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, z czego korzysta wielu uczestników branży, a przede wszystkim konsumenci - dodaje dr Witold Boguta, prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.
 
Kampania potrwa do końca lutego 2020 roku. Finansowana jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, którego celem jest wzrost spożycia oraz promocji produktów rolno-spożywczych.
 

Poleć
Udostępnij
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu