Miliony euro na promocję produktów rolno-spożywczych

Poleć
Udostępnij
Skomentuj
Autor tekstu: Krzysztof Strzępka PAP, (zac) | redakcja@agropolska.pl
15-11-2018,11:10 Aktualizacja: 15-11-2018,11:23
A A A

Komisja Europejska przyjęła w środę decyzję ws. przeznaczenia w przyszłym roku ponad 191 mln euro na promocję unijnych produktów rolno-spożywczych. Programy mają być skierowane głównie na rynki zewnętrze z największym potencjałem wzrostu, ale też wewnątrz UE.

- Tu w Europie jesteśmy dumni z naszych tradycji i produktów, które są znane na całym świecie. Będziemy pomagać europejskim producentom, żeby ich wytwory stawały się znane w krajach takich jak Kanada, Japonia, Chiny, Korea, Meksyk i Stany Zjednoczone - powiedział na konferencji prasowej w Brukseli rzecznik KE Margaritis Schinas.

jan krzysztof ardanowski, polska-chiny, eksport do chin, Han Changfu, branża spożywcza

Polska żywność promuje się w Chinach. Sam minister otworzył stoisko

Polska może zaoferować produkty dostosowane do wymagań chińskiego konsumenta - mówił minister Jan Krzysztof Ardanowski otwierając stoisko rodzimej branży rolno-spożywczej na Międzynarodowej Wystawie Importowej w Szanghaju. China...
Suma, jaką Komisja zapowiedziała na przyszły rok, jest o 12,5 mln euro wyższa od tegorocznych wydatków na ten cel. 89 milionów euro zostanie przeznaczone na kampanie w krajach o wysokim potencjale wzrostu spożycia, takich jak Kanada, Chiny, Kolumbia, Japonia, Korea, Meksyk i Stany Zjednoczone.

Część pieniędzy będzie przeznaczona na promocję konkretnych produktów, takich jak oliwki stołowe.

W samej UE kampania ma koncentrować się na promocji różnego rodzaju systemów oznaczeń jakości, chronionych oznaczeń pochodzenia geograficznego (jakie ma np. podhalański oscypek), a także produktów ekologicznych.

Cześć funduszy ma też iść na promocje produktów z określonych sektorów, takich jak np. owocowo-warzywny. Celem jest m.in. promowanie zdrowego odżywiania się wśród konsumentów w UE.

eksport, żywność, eksport żywności, agrobiznes, dywersyfikacja eksportu

W tym roku eksport żywności może osiągnąć 30 mld euro

W tym roku wartość zagranicznej sprzedaży żywności może zbliżyć się do 30 mld euro - ocenił minister rolnictwa Jan Krzysztof Ardanowski. Dodał, że o ponad 10 proc. wzrósł eksport do największego odbiorcy polskich produktów - Niemiec....

"Europa jest największym producentem wysokiej jakości żywności i napojów na świecie. Z radością mogę powiedzieć, że przy jeszcze większym nacisku na działania promocyjne w 2019 r. zwiększymy świadomość tego faktu zarówno w UE, jak i w państwach trzecich o wysokim potencjale wzrostu, z korzyścią dla naszych rolników i producentów żywności" - oświadczył cytowany w komunikacie KE unijny komisarz ds. rolnictwa Phil Hogan.

Zwrócił uwagę, że rosnąca liczba umów o wolnym handlu zawieranych przez UE z państwami trzecimi zwiększa możliwości dla europejskich producentów rolnych. Komisja chce ich wspierać w działaniach nakierowanych na zwiększenie eksportu.

Zaproszenia do składania wniosków dotyczących konkretnych kampanii zostaną opublikowane w styczniu 2019 r. Będą one otwarte dla szerokiego grona podmiotów, takich jak organizacje handlowe, organizacje producentów i grupy rolno-spożywcze odpowiedzialne za działania promocyjne.

Poleć
Udostępnij
Skomentuj