Bratankowie próbują polskich przysmaków. Jest w czym wybierać

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Magdalena Jarco PAP, (em) | redakcja@agropolska.pl
17-10-2017,12:35 Aktualizacja: 17-10-2017,12:53
A A A

Do 22 października w Budapeszcie trwa promocja produktów spożywczych z metką "made in Poland". Klienci największej węgierskiej sieci handlowej mogą spróbować i kupić wędliny, nabiał, napoje, dżemy, słodycze czy sery dziewięciu polskich producentów.

Kampanię "Polskie Dni" (czyli "Lengyel napok") na Węgrzech, która cieszy się sporym zainteresowaniem tamtejszych konsumentów, zorganizowało Zagraniczne Biuro Handlowe Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) w Budapeszcie.

żywność, żywność wysokiej jakości, eksport żywności, mięso i wędliny, Łukasz Dominiak

Stawiamy na krajową żywność. Nasze wyroby podbijają europejski rynek

Polscy konsumenci coraz bardziej doceniają krajową żywność. Nasze produkty cieszą się też uznaniem na europejskim rynku. W ubiegłym roku do UE wyeksportowaliśmy wyroby warte ponad 24 mld zł. - Polacy stają się patriotami, jako konsumenci i coraz...

Największą popularnością wśród Węgrów cieszą się polskie słodycze, dżemy, wafle ryżowe i soki – wyliczył, cytowany w komunikacie, Marcin Karaskiewicz szef budapeszteńskiego biura PAIH.

"Polskie Dni" organizowane są w supermarketach CBA Prima po raz pierwszy. W projekcie uczestniczy pięć sklepów sieci ze stolicy. - Węgierskim konsumentom dajemy do spróbowania aż sto polskich przysmaków, które mogą kupić w trakcie kampanii - wyjaśnił Karaskiewicz.

W Budapeszcie, jak zaznaczyła PAIH, swoje marki prezentują firmy o wieloletniej tradycji, jak: Herbapol, który nad Dunajem promuje dżemy i soki; OSM Piątnica, oferująca twarogi, jogurty, mleko i sery czy Kupiec, z ofertą wafli ryżowych i kukurydzianych.

Wśród producentów są też "młodsze firmy": AGI (producent smalcu gęsiego i kaczego), Dobrowolscy (wędliny), P.W. "MAT" (producent słodyczy), Milko (sery żółte, masło), Marwit (napoje) czy Cruz Group (napoje).

Jak dodał szef budapeszteńskiego biura PAIH, w najbliższych dniach strona węgierska ma podjąć decyzję, które z promowanych podczas produktów miałyby być wprowadzone do stałej oferty sklepów w Budapeszcie.

Biuro Handlowe PAIH planuje przeprowadzenie kolejnej kampanii promującej polskie specjały spożywcze na Węgrzech. - Najlepszym terminem byłby grudzień, tuż przed świętami Bożego Narodzenia - ocenił na koniec Karaskiewicz.
 

Poleć
Udostępnij
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu