Ruszyła kampania "Marka Polskie Mięso"

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Anna Wysoczańska PAP, (em) | redakcja@agropolska.pl
18-01-2019,11:25 Aktualizacja: 18-01-2019,11:54
A A A

Ruszyła ogólnopolska kampania informacyjna "Marka Polskie Mięso" dotycząca drobiu i wieprzowiny. Jej celem jest zwiększenie świadomości i wiedzy wśród konsumentów na temat walorów tych mięs - poinformował Witold Choiński, prezes Związku "Polskie Mięso".

W kampanii chodzi także o "walkę" ze stereotypami żywieniowymi dotyczącymi spożywania mięsa, a więc mówienie o tym, dlaczego trzeba je jeść.

hodowla i rozród zwierząt gospodarskich, księgi hodowlane, rada ministrów, bydło, świnie

Sprawy hodowli i rozrodu zwierząt gospodarskich będą uregulowane

Rada Ministrów przyjęła projekt noweli ustawy o organizacji hodowli i rozrodzie zwierząt gospodarskich, który kompleksowo reguluje kwestie hodowli i rozrodu zwierząt gospodarskich. Dokument przygotował resort rolnictwa. W projekcie...

Hasłem kampanii jest "białe czy czerwone" (drób czy wieprzowina), bo jedno i drugie mięso można zrobić na różne sposoby i zaspokoi najbardziej wyrafinowane gusta kulinarne - przekonywali ambasadorzy kampanii: szefowa kuchni i zwyciężczyni II edycji MasterChefa Beata Śniechowska i bloger kulinarny Tomasz Czajkowski.

- Jak powinien odżywiać się człowiek - zgodnie z zaleceniami zawartymi w tzw. piramidzie żywieniowej? W niej jest uwzględnione mięso jako element zrównoważonej diety - mówił prof. Dariusz Włodarek, dietetyk i żywieniowiec ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego.

- Za spożywaniem mięsa przemawia duża zawartość białka, mięso jest też podstawowym źródłem witaminy B12, witaminy niezbędnej dla przebiegu różnych procesów neurologicznych, pracy układu krążenia. Witaminy tej nie da się pozyskać z produktów roślinnych, a wiec jeżeli wyklucza się mięso z diety trzeba ją suplementować - tłumaczył ekspert.

Witold Choiński, Związek Polskie Mięso, raport nik, stosowanie dodatków w wyrobach mięsnych

Branża mięsna kontra NIK. Ilość dodatków w wyrobach jest w normie

Stosowanie dodatków w przetworach i niektórych wyrobach mięsnych jest konieczne, ale ich ilość nie przekracza norm. Raport NIK na temat dodatków do żywności, gdzie wskazano na ich dużą zawartość nie odzwierciedla rzeczywistego...

Ponadto - jak mówił Włodarek - mięso jest znakomitym dostarczycielem żelaza tzw. hemowego, a więc łatwo przyswajalnego przez organizm. Dodał, że z produktów roślinnych przyswajanie tego pierwiastka jest bardzo niewielkie. Dla zaspokojenie zapotrzebowania na żelazo wystarczy zjeść jeden kotlet schabowy (ok. 300g) lub w zamian 30 kg szpinaku.

Według profesora, nieprawdą jest że wieprzowina zawiera duże ilości cholesterolu i jest kaloryczna. Świnie zostały tak "odchudzone", że obecnie 100 g schabu - to tylko 152 kalorie, a dla porównania 100 g pasztetu z fasoli to aż 260 kalorii.

Mimo silnego trendu vege (diety wegetariańskiej) spożycie wieprzowiny od kilku lat utrzymuje się na zbliżonym poziomie - ok. 40 kg na osobę, natomiast silnie rośnie spożycie kurczaków. W 2000 r. statystyczny Polska zjadał 14,7 kg drobiu, w 2018 r - 28 kg. Całkowite spożycie mięsa w 2019 r. szacuje się na 76 kg na osobę.

Cała akcja informacyjna potrwa do końca kwietnia, realizuje ją Związek "Polskie Mięso". Koszt kampanii - to 1,8 mln zł - została sfinansowana ze środków Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego oraz Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego.
 

Poleć
Udostępnij
Aktualne wydanie
Hoduj z głową świnie 2/2024

Hoduj z głową świnie:

-Żeby rozród działał dobrze

-Tucz świń w cyklu otwartym. Genetyka i zdrowie

-Okiem doradcy - bioasekuracja ASF

 

PRENUMERATA


 

Aktualne wydanie
Hoduj z głową bydło 2/2024

Hoduj z głową bydło:

-Okiem doradcy - cicha ruja

-Sucha masa jest kluczowa

-Jak liczyć koszty żywienia w produkcji mleka?

-TMR w teorii i praktyce

 

PRENUMERATA

 

9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu