"FAŁSZ W...KURZA" drobiarzy. Chcą obalać mity

Poleć
Udostępnij
Skomentuj
Autor tekstu: (dk) | redakcja@agropolska.pl
14-09-2020,10:35 Aktualizacja: 14-09-2020,10:39
A A A

Obalanie mitów, które narosły wokół sektora drobiarskiego i powielanych, negatywnych stereotypów o tego rodzaju mięsie - to cel kampanii edukacyjno-informacyjnej Krajowej Rady Drobiarstwa-Izby Gospodarczej pod hasłem "FAŁSZ W...KURZA".

Według KRD-IG niektóre organizacje, uderzając w branże drobiarską, wykorzystują w komunikacji narrację, której głównym zadaniem jest gra na emocjach odbiorcy.

Cedrob, KPS Partners, ResDrob, Wipasz, drób, halal, koszer, eksport drobiu, import soi, drobiarstwo, polski drób

Drobiarze przeciwni zatrzymaniu eksportu mięsa halal i koszer

Cedrob, KPS Partners, ResDrob i Wipasz czyli przedstawiciele największych firm drobiarskich stanowiących około 70% polskiej produkcji drobiowej spotkali się, by zająć wspólne stanowisko w sprawie najważniejszych wyzwań sektora produkcji...

"Ich działania nie są poparte żadnymi dowodami, a w swoich przekazach stosują politykę strachu. Podkreślają i powielają nieprawdziwe informacje, że spożycie drobiu ma zły wpływ na zdrowie człowieka, a jego hodowla przyśpiesza zmiany klimatyczne. Do najbardziej popularnych mitów krążących wokół sektora zalicza się np. tzw. faszerowanie kurczaków antybiotykami, podawanie hormonów w celu przyspieszenia wzrostu ptaków czy kiepskie warunki chowu na fermach" - czytamy w komunikacie organizacji.

Odpowiedzią na takie działania ma być zainicjowana na początku września ogólnopolska kampania edukacyjno-informacyjna KRD-IG. Hasło - "FAŁSZ W...KURZA" - jest oparte na grze słów, by zaintrygować odbiorcę.

Towarzyszy mu odniesienie do strony www.dobrydrob.pl, na której można znaleźć najpopularniejsze mity dotyczące drobiu oraz informacje podparte wypowiedziami ekspertów.

krajowa izba producentów drobiu i pasz, piątka dla zwierząt, drób

Piątka dla zwierząt, czyli wielkie problemy dla branży drobiarskiej

Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz zdecydowanie negatywnie ocenia propozycje zawarte w "Piątce dla zwierząt". Organizacja zarzuca zawartym w niej pomysłom brak analizy skutków ekonomicznych. "Mamy wrażenie, że...

- Przeciwstawiając pozytywne skojarzenia dotyczące tego rodzaju mięsa z błędną narracją rozpowszechnianą przez naszych przeciwników, dajemy konsumentom szansę stania się naszymi ambasadorami. Kampania ma zwiększyć świadomość społeczeństwa na temat walorów mięsa drobiowego i obalić mity, które towarzyszą mu już od dłuższego czasu - przekonuje Dariusz Goszczyński, dyrektor generalny KRD-IG.

Hasło "FAŁSZ W...KURZA" znalazło się na billboardach i citylightach rozsianych po największych miastach w Polsce. Będzie widoczne przez cały wrzesień.

"Polska jest głównym producentem mięsa drobiowego w Unii Europejskiej, dzięki czemu krajowe produkty goszczą na wielu światowych stołach. Co roku sektor drobiarski umacnia swoją pozycję lidera i pobija kolejne rekordy eksportu. Dzięki rosnącemu zapotrzebowaniu na mięso drobiowe branża rozwija się z roku na rok i jest jedną z ważniejszych gałęzi polskiego sektora rolno-spożywczego, zapewniając wielu Polakom miejsca pracy" - wskazuje KRD-IG.
 

Poleć
Udostępnij
Skomentuj
Advertisement
Aktualne wydanie
Hoduj z głową świnie 4/2020

Hoduj z głową świnie:

-Jest sukces czy go nie ma?

-Eliminują muchy na dobre

-Kaszel w chlewni

-Cykl zamknięty na życie

-Koronowirus w wieprzowinie?

 

PRENUMERATA


 

Aktualne wydanie
Hoduj z głową bydło 4/2020

Hoduj z głową bydło:

-Wracamy do normalności

-Shredlage w praktyce

-Za i przeciw tłustej diecie

-Uwaga na stres cieplny

-Jak uniknąć podgrzania?

PRENUMERATA