Paliwowy gigant stawia na polskie soki

Poleć
Udostępnij
Skomentuj
Autor tekstu: (zac) | redakcja@agropolska.pl
31-07-2018,14:50 Aktualizacja: 31-07-2018,15:09
A A A

PKN Orlen uruchamia program "Pij polskie soki" i rozszerza sprzedaż soków owocowych od rodzimych producentów na całą sieć stacji paliw w kraju.

"Jest to element rozwoju oferty pozapaliwowej zgodny z oczekiwaniami klientów. W ten sposób koncern wspiera polskich sadowników, a także lokalne, często rodzinne firmy przetwórcze. W wyniku podjętych działań zakup soków owocowych przez PKN Orlen od polskich producentów zwiększy się o 150 procent" - czytamy w komunikacie spółki.
 

soki, spożycie soków, Krajowa Unia Producentów Soków, musy owocowo-warzywne

Kampania promocyjna przynosi efekty. Wzrosło spożycie soków

W Polsce wzrosło spożycie soków, a przyczyniła się do tego trzyletnia kampania promocyjna - poinformowała Krajowa Unia Producentów Soków. Statystyczny Polak wypija ok. 14 litrów soków rocznie, a jeszcze trzy lata...
W ramach programu pilotażowego, polskie soki były dostępne na 200 stacjach paliw. Rozpoczęty oficjalnie program "Pij polskie soki" zakłada znaczące zwiększenie ich dostępności.

Do końca sierpnia br. ten asortyment pojawi się w całej sieci koncernu w Polsce. W ramach programu do dyspozycji klientów dostępne będą soki polskich firm, takich jak Bracia Sadownicy, Maspex, Owocowe Smaki (marka Agrestada), Sad Sandomierski oraz Sok z gór.
 
- Widzimy olbrzymi potencjał do rozwoju sprzedaży detalicznej w kierunku produktów pochodzących od polskich wytwórców. Dlatego nieustannie poszukujemy możliwości poszerzenia oferty w tym zakresie. W kontekście trudnej obecnie sytuacji polskich sadowników, zwiększenie dostępności i sprzedaży soków z polskich owoców jest dla nas oczywistym wyborem i przejawem nowoczesnego patriotyzmu gospodarczego - mówi Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen.

- Zainicjowane właśnie działania są korzystne biznesowo, ale również wyznaczają najlepsze, warte naśladowania trendy społeczne - dodaje.

soki, produkcja soków, sok jabłkowy, Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej

Polskie soki rosną w siłę

Dynamicznie rośnie produkcja soków pitnych w Polsce - wynika z informacji zebranych przez Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej. Według danych Instytutu, w firmach produkcja pitnych soków owocowych i...
Decyzja o poszerzeniu oferty pozapaliwowej została poprzedzona szeregiem analiz, również w zakresie preferencji klientów. Przeprowadzone przez instytut Kantar badania, pokazują, że 87 proc. respondentów (w tym kierowców) zachęca do zakupu informacja o krajowym pochodzeniu produktów.

Z kolei 80 proc. biorących udział w badaniu uważa polskie produkty za lepsze i bardziej ekologiczne. Na decyzje konsumenckie duży wpływ ma także skala produkcji. Ponad 70 proc. Polaków świadomie wybiera towary wyprodukowane w małej, rodzinnej firmie, wspierającej lokalny rozwój.

Według 75 proc. respondentów aktywną rolę we wsparciu drobnej przedsiębiorczości w Polsce powinny odgrywać duże, narodowe koncerny. 
 
- Uważnie obserwujemy trendy w zakresie sprzedaży detalicznej. Zdajemy sobie sprawę, że mamy do czynienia z coraz bardziej świadomym konsumentem, oczekującym nie tylko kompleksowej usługi, ale też ściśle określonego pochodzenia kupowanych towarów. My skutecznie odpowiadamy na to zapotrzebowanie i obecnie już ponad 50 proc. produktów na stacjach Orlen wytworzonych zostało na krajowym rynku - podkreśla Patrycja Klarecka, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży detalicznej.
 

sok owocowy, picie soków, soki owocowo-warzywne

Polacy piją bardzo mało soków

Dzień witamin i składników mineralnych, czyli Światowy Dzień Soku obchodzimy w poniedziałek. Jak wykazują badania European Fruit Juice Association, Polacy wypijają mniej niż 1/3 szklanki soku dziennie. Polacy rocznie spożywają zaledwie 11,9...
Badanie "Moda na polskość. Postawy, opinie i oczekiwania Polaków" zostało przeprowadzone metodą CAWI, na reprezentatywnej ogólnopolskiej próbie internautów. Objęło 1000 wywiadów z Polakami w wieku 17+, z czego 779 z osobami, którzy posiadali w swoim gospodarstwie domowym samochód.

***
 
Segment detaliczny to bardzo ważny obszar działalności PKN Orlen. Na koniec II kwartału br. w Polsce koncern dysponował 1771 stacjami paliwowymi, w tym 1330 własnych. W części tych placówek, poza formułą usług gastronomicznych Stop Cafe, wprowadzana jest także możliwość szybkich zakupów w sieci działających tam sklepów O!Shop, które oferują m.in. towary spożywcze.

Na stacjach Orlenu  na koniec II kwartału br. funkcjonowało 1621 punktów Stop Cafe, a na 231 z nich można korzystać z oferty sklepowej O!Shop.

Poleć
Udostępnij
Skomentuj