KSC: buraki w pełni dojrzałe technologicznie

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: (dk) | redakcja@agropolska.pl
19-09-2016,9:05 Aktualizacja: 19-09-2016,9:20
A A A

Łączna produkcja cukru wyniesie ponad 800 tys. ton. Przewidywane zakończenie kampanii nastąpi w pierwszej dekadzie stycznia 2017 r. - poinformowała o swoich założeniach Krajowa Spółka Cukrowa.

Ten wciąż państwowy gigant ruszył z kopyta z - jak ją określił - jedną z najdłuższych kampanii cukrowniczych.

Zainaugurowała ją Cukrownia Malbork. 4 września rozpoczęto rozruch, a dwa dni później odbyło się uroczyste rozpalenie pieca wapiennego z udziałem  samorządowców, służb mundurowych, plantatorów i innych zaproszonych gości.

burak cukrowy, kampania cukrownicza, Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej

Kampania cukrownicza powinna przynieść dobre plony

Rozpoczęta kampania cukrownicza powinna przynieść dobre plony buraków - oceniają eksperci Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej. W pierwszych dniach września rozpoczęła się kampania cukrownicza 2016/2017. Jak oceniają...
Podobne święto odbyło się 8 września w Cukrowni Nakło. Tam tradycją jest, że cztery segmenty pieca rozpalają przedstawiciele: Krajowej Spółki Cukrowej, plantatorzy buraka cukrowego, przedstawiciele samorządu lokalnego oraz pracownicy. Jednocześnie hucznie celebrowano tam 135. kampanię cukrowniczą.

W sumie do tej kampanii w ramach KSC przystępuje 7 cukrowni. Do 24 września wszystkie będą już przerabiać buraki. Najpóźniej rozpocznie ten proces Cukrownia Kruszwica.

"Według prognoz tegoroczna kampania potrwa ok. 100 dni, jednak Cukrownia Malbork przewiduje aż 130 dni. Limit produkcji cukru przyznany spółce na rok obrotowy 2016/2017 wynosi blisko 550 tys. ton. Na kampanię cukrowniczą w 2016 roku KSC zakontraktowała ok. 4,7 mln ton buraków uprawianych na 83,5 tys. ha. Zgodnie z planem dostarczy je około 15 tys. plantatorów, z którymi podpisano umowy. Szacuje się, że łączna produkcja cukru wyniesie ponad 800 tys. ton" - podaje w swoim serwisie informacyjnym Krajowa Spółka Cukrowa.

Spółka przewiduje zakończenie kampanii na pierwszą dekadę stycznia 2017 r. "Zarówno rozruch, jak i pierwsze dni kampanii cukrowniczej 2016/2017 przebiegły zgodnie z planem w sposób bezawaryjny. Wszystko wskazuje, że buraki są w pełni dojrzałe technologicznie, dzięki czemu proces wysładzania i oczyszczania soków przebiega bez żadnych zakłóceń" - zapewnia firma.

Poleć
Udostępnij
WAŻNE TERMINY
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu