Wódka to jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek na świecie. Jesteśmy jednym z największych rynków spirytusowych w Europie. Coraz bardziej popularne stają się też lokalne piwa i cydry.		
		
		
	Wódka to jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek na świecie. Jesteśmy jednym z największych rynków spirytusowych w Europie. Coraz bardziej popularne stają się też lokalne piwa i cydry. 
	 
	Widząc ogromny potencjał, jaki niesie ze sobą rynek alkoholi w Polsce organizatorzy targów WorldFood Warsaw postanowili stworzyć specjalną sekcję branżową - Wine&Spirits. 
	 
	- Międzynarodowe Targi Żywności i Napojów WorldFood Warsaw otwarte są na przedstawicieli wszystkich sektorów branży spożywczej. W drugiej edycji wystawy swoją premierę będzie miała sekcja Wine&Spirits Warsaw - mówi Agnieszka Szpaderska, menedżer targów. 
	 
	- Zaprezentują się polskie i zagraniczne firmy zajmujące się produkcją, sprzedażą i dystrybucją alkoholi. Nie zabraknie oczywiście znanej na całym świecie polskiej wódki i wysokiej jakości win z różnych zakątków świata. Spodziewamy się też coraz popularniejszego cydru i lokalnych marek piwa - dodaje.  
	 
	Według raportu KPMG "Rynek napojów alkoholowych w Polsce" w 2013 roku Polacy kupili napoje alkoholowe o wartości ponad 41 mld zł. 47 proc. stanowiło piwo, a 30,7 proc. wódka. Stale rośnie udział w rynku win, whisky, likierów, nalewek i smakowych napojów alkoholowych. 
	 
	Wyniki polskiego eksportu alkoholi w 2013 roku też napędzały przede wszystkim piwo i wódka - sprzedano towar odpowiednio za 117,3 i 151,3 mln euro.
	 
	Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka, które jest partnerem merytorycznym targów informuje, że Polska jest największym producentem wódki w UE i czwartym na świecie (po Rosji, Stanach Zjednoczonych i Ukrainie). 
	 
	Druga edycja targów WorldFood Warsaw odbędzie się w dniach 14-16 kwietnia 2015 roku.