Czarny Piątek na Wall Street bez przecen, ale i bez większych zakupów

Poleć
Udostępnij
Skomentuj
Autor tekstu: PAP, (zac) | redakcja@agropolska.pl
28-11-2015,7:35 Aktualizacja: 28-11-2015,14:31
A A A

Po czwartkowym Święcie Dziękczynienia inwestorzy wrócili na Wall Street, jednak skrócona sesja nie przyniosła znaczących zmian indeksów.

Czarny Piątek w USA oznacza tradycyjny początek przedświątecznego sezonu zakupów, a uwaga rynku skupia się na sektorze handlu detalicznego.

Na zamknięciu Dow Jones Industrial stracił 0,08 proc., i wyniósł 17.798,49 pkt. S&P 500 wzrósł o 0,06 proc. i wyniósł 2.090,11 pkt.  Nasdaq Comp. wzrósł o 0,22 proc. do 5.127,52 pkt.

giełda, wall street, gospodarka

Sprzedaż detaliczna w USA rozczarowała. Spadki głównych indeksów na Wall Street

Piątkowa sesja na amerykańskich giełdach zakończyła się spadkami głównych indeksów po słabszych od oczekiwań danych makro z gospodarek USA oraz strefy euro, w tym m.in. po rozczarowującym odczycie wskaźnika sprzedaży detalicznej w USA...
"Płynność jest dość niska z powodu przedłużonego weekendu. Mamy za sobą dobry okres, ale inwestorzy zastanawiają się, czy warto obecnie kupować akcje. Czy jest wystarczająco dużo czynników wzrostu? Wydaje się, że nie" - ocenił Otto Waser z R&A Group Research&Asset Management w Zurychu.

W ostatni piątek listopada w Stanach Zjednoczonych tradycyjnie rozpoczyna się przedświąteczny sezon zakupów. Dzień po Święcie Dziękczynienia ludzie udają się na zakupy do sklepów, które kuszą tego dnia obniżkami cen.

W czwartek na rynkach nie było inwestorów z USA. Amerykanie obchodzili 26 listopada Święto Dziękczynienia.

Analitycy zastanawiają się, na ile mocny wzrost handlu internetowego w ostatnich dniach może zaszkodzić tradycyjnym sklepom.

Z szacunków IBM Watson Trend wynika, że sprzedaż elektroniczna w Święto Dziękczynienia wzrosła o 26 proc. rdr, a dzień wcześniej była o 35 proc. wyższa niż w analogicznym dniu 2014 r.

Z kolei National Retail Federation - największa amerykańska organizacja zrzeszająca sieci detaliczne - przewiduje, że w trakcie przedłużonego weekendu na zakupy pójdzie 135,8 mln Amerykanów.

Dane pokazują jednak, że kwota, którą przeznaczają na towary, spadała w ostatnich dwóch latach, by w 2014 r. wynieść 50,9 mld dolarów.

Poleć
Udostępnij
Skomentuj