Żurek, biała kiełbasa i jaja muszą być na stole. Więcej wydamy na Wielkanoc

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Newseria Biznes, (em) | redakcja@agropolska.pl
08-04-2019,10:05 Aktualizacja: 10-04-2019,12:01
A A A

Polacy wydadzą w tym roku na Wielkanoc średnio 563 zł, czyli o ponad 40 zł więcej niż rok wcześniej aż o 140 zł więcej niż dwa lata temu - wynika z cyklicznego badania Barometr Providenta.

- Struktura wydatków się zmienia w zależności od tego, czy rodziny mają dzieci, czy nie. Jeśli mają to mówimy o kwocie około 613 zł, natomiast w rodzinach bezdzietnych nie przekracza 500 zł - mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Karolina Łuczak, kierownik biura prasowego i komunikacji wewnętrznej w Provident Polska.

wielkanoc, sprzedaż jaj, ceny jaj, jaja z chowu klatkowego, jaja kurze, mariusz szymyślik

Jaja wcale nie sprzedają się najlepiej w okresie świąt wielkanocnych

Wielkanoc to jajeczne święta, ale nie jest to okres, w którym jaja sprzedają się najlepiej. Ceny są w tym sezonie dużo wyższe niż rok temu. Ale nie zniechęca to konsumentów do ich zakupu, tym bardziej, że nie brakuje promocji. Dla...
Z badania wynika, że co dziesiąty Polak deklaruje większą ostrożność w dysponowaniu domowym budżetem, a tylko 5 proc. już wie, że święta pochłoną więcej pieniędzy niż przed rokiem.

Zdecydowana większość pieniędzy trafi na przygotowanie świątecznych potraw, zwłaszcza że Polacy są przywiązani do tradycji i Wielkanoc spędzą w domu.

- 77 proc. badanych deklaruje, że spędzi święta w swoim miejscu zamieszkania. 40 proc. mówi o tym, że odwiedzi najbliższych, znajomych, rodzinę, przyjaciół. Święta wielkanocne nie sprzyjają podróżom, tylko 2 proc. z tej okazji wyjedzie na wczasy, wycieczki i wykorzysta ten czas jako dodatkowy odpoczynek - wskazuje Łuczak.

Wielkanoc w większości polskich domów wygląda podobnie - 44 proc. wstrzymuje się od jedzenia mięsa od Wielkiego Piątku do niedzielnego śniadania, 91 proc. w sobotę pójdzie do kościoła ze święconką, tradycyjne śniadanie wielkanocne zje 88 proc. Polaków, a blisko 70 proc. będzie kultywować tradycję lanego poniedziałku.

[WIDEO] Mówi Karolina Łuczak, kierownik biura prasowego i komunikacji wewnętrznej Provident Polska


wielkanoc, wielkanocny koszyk, ceny jaj, ceny masła, ceny mięsa, cukier

Wielkanocne zakupy uderzą nas po kieszeni

Produkty żywnościowe zakupione na wielkanocne święta będą nas kosztować o 6-7 proc. więcej niż przed rokiem. To duży wzrost w porównaniu do cen żywności ogółem, które pójdą w górę maksymalnie o 3,5 proc. Według...

- Święta wielkanocne to również zajączek. Nie jest to jeszcze popularna tradycja w Polsce, bo na każde 10 osób badanych 4 wskazywały, że planują podarować jakiś drobiazg przede wszystkim dzieciom - wymienia przedstawicielka Providenta.

Kupowanie prezentów na Wielkanoc to stosunkowo nowy zwyczaj, ale co roku zdobywa coraz większą popularność, także w domach starszych osób (23 proc. w przedziale 60+), nie tylko wśród mających wnuki.

Powoli zanika natomiast tradycja malowania pisanek, obecnie podtrzymuje ją nieco ponad połowa Polaków. Blisko 60 proc. osób nie wyobraża sobie też przygotowań do świąt bez mycia okien.

Świąteczne stoły w większości domów będą wyglądać podobnie. Nie zabraknie na nich jajek (92 proc.), białej kiełbasy (68 proc.) i żurku (60 proc.). Mazurki i babki piecze ponad 40 proc. Polaków, co piąty przygotuje paschę.

Poleć
Udostępnij
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu