We wrześniu rząd przyjmie program budowy dróg do 2023 r.

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: (PAP), (KB)| redakcja@agropolska.pl
19-07-2015,8:30 Aktualizacja: 19-07-2015,8:46
A A A

Rząd powinien przyjąć we wrześniu projekt Programu Budowy Dróg Krajowych do 2023 r. - mówi PAP wiceszef MIR Paweł Olszewski. Co roku z Krajowego Funduszu Drogowego nie mniej niż 300 mln zł ma trafiać na inwestycje dot. bezpieczeństwa ruchu drogowego.

"Program powinien trafić pod koniec sierpnia do Komitetu Stałego Rady Ministrów, a we wrześniu być zatwierdzony przez Radę Ministrów" - podkreślił wiceminister, który jest jednocześnie pełnomocnikiem rządu ds. bezpieczeństwa transportu i ruchu drogowego.

Pytany, czy po konsultacjach publicznych nastąpiły zmiany na podstawowej liście inwestycji drogowych, odparł: "Program ulegał zmianom. Po to są konsultacje, by wsłuchiwać się w głosy społeczeństwa, lokalnych środowisk. O szczegółach nie chciałbym mówić, bo muszą być one jeszcze formalnie zatwierdzone".

GDDKiA w Białymstoku ma w swoim zarządzie 935,6 km dróg krajowych.

Na Podlasiu powstaną nowe drogi

8,5 mld zł na inwestycje na drogach ekspresowych i krajowych chce wydać w latach 2015-2023 Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku - poinformował radnych sejmiku Jerzy Doroszkiewicz, dyrektor białostockiej GDDKiA. ...

 Olszewski poinformował ponadto, że jego resort przygotował projekt zmian do ustawy o drogowych spółkach specjalnego przeznaczenia. "Projekt da nam możliwość pozyskiwania środków i budowania dróg na zasadach komercyjnych" - zaznaczył.

 "Absolutnym nowum w programie budowy dróg krajowych do 2023 roku będzie segment dotyczący bezpieczeństwa ruchu drogowego, a także lista inwestycji w tym zakresie. Mamy koncepcję, by w ramach Krajowego Funduszu Drogowego wydzielić pieniądze na rzecz realizacji programu likwidacji miejsc niebezpiecznych. Z oszczędności uzyskanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad na realizację poszczególnych inwestycji z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego trafiałoby co roku nie mniej niż 300 mln zł, ale nie więcej niż 600 mln zł rocznie" - zapowiedział wiceszef MIR.

 Głównym celem Programu Budowy Dróg Krajowych jest dokończenie sieci dróg w Polsce i takie skomunikowanie głównych miast, aby czas przejazdu między nimi skrócił się o co najmniej 15 proc.

Poleć
Udostępnij
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu