UOKiK wszczyna postępowania przeciw bankom

Poleć
Udostępnij
Skomentuj
Autor tekstu: PAP, (zac) | redakcja@agropolska.pl
25-01-2016,14:05 Aktualizacja: 25-01-2016,14:15
A A A

UOKiK wszczął pięć postępowań przeciwko bankom w związku z praktykami informowania klientów o zmianach w umowach tylko w ramach systemu bankowości internetowej oraz w związku ze zmianami warunków umowy bez podstawy prawnej - informuje urząd.

Jak podaje UOKiK w poniedziałkowej informacji, prezes urzędu monitoruje sektor usług finansowych również pod kątem wprowadzania zmian w umowach i regulaminach.

rząd, podatek bankowy, pieniądze, PiS, Mateusz Morawiecki, sektor bankowy, podatki, Morawiecki

Wicepremier Morawiecki: podatek bankowy nie zaszkodzi bankom

Podatek bankowy nie zaszkodzi bankom, bo są one dobrze skapitalizowane - zapewniał w poniedziałek wicepremier Mateusz Morawiecki. Przekonywał, że konkurencja na tym rynku ograniczy też ewentualny wzrost cen usług bankowych. Wicepremier i minister...
"Niedawno wszczął pięć postępowań w związku z naruszeniem zbiorowych interesów konsumentów przez: Alior Bank, Bank Millennium, BZ WBK, ING Bank Śląski i Pekao" - głosi informacja.

Wątpliwości Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wzbudziły praktyki polegające na informowaniu konsumentów o zmianach w zawartych z nimi umowach za pomocą wewnętrznych serwisów bankowości internetowej.

"Zdaniem UOKiK, informacje o proponowanych przez bank zmianach w umowie konsument powinny zostać przesłane za pomocą trwałego nośnika informacji. Przykładowo - powinien otrzymać list w formie tradycyjnej, albo informację zapisaną na nośniku USB czy płycie CD. Dane takie mogą być przesłane również mailem, pod warunkiem, że będą zawierać wszystkie wymagane informacje, a nie jedynie odesłania do zewnętrznych stron internetowych na których są one zamieszczone oraz konsument wyrazi zgodę na taką formę komunikacji" - głosi informacja UOKiK.

kredyt, bank, rolnictwo, kredyt preferencyjny, ARiMR, pieniądze

ARiMR: banki mogą udzielać kredytów preferencyjnych dla rolnictwa

Są pieniądze na dopłaty do preferencyjnych kredytów inwestycyjnych udzielanych w I kwartale 2016 r. ARiMR przyznała bankom limity akcji kredytowej - poinformowało biuro prasowe Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. ARiMR w...
Prezes UOKiK zakwestionował też wprowadzenie przez wskazane powyżej banki zmian do warunków umów w trakcie ich wykonywania bez odpowiedniej podstawy prawnej zawartej w samej umowie lub w powszechnie obowiązujących przepisach prawa.

"UOKiK nie kwestionuje prawa przedsiębiorców do zmian warunków umów, ale zawsze musi się to odbyć zgodnie z regułami jakie przewidują przepisy. Jeżeli więc przedsiębiorca w oparciu o swoją jednostronną decyzję chce dokonać zmian w wykonywanych umowach, to musi się to odbyć w oparciu o jednoznaczną, precyzyjną oraz zrozumiałą tzw. klauzulę modyfikacyjną (czyli zbiór warunków określających co i kiedy może się zmienić)" - głosi komunikat urzędu.

Postępowania przeciwko Alior Bank, Bank Millennium, BZ WBK, ING Bank Śląski, Pekao nie są jedynymi, w których Urząd sprawdza sposób wprowadzania zmian w umowach - dodaje UOKiK.

"W listopadzie 2015 roku Prezes UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Credit Agricole Bank Polska. Ponadto, w ramach postępowania wyjaśniającego sprawdzane są praktyki 6 innych instytucji finansowych. Nie jest również wykluczone rozszerzenia badania o kolejne podmioty" - zaznacza urząd w informacji.

Poleć
Udostępnij
Skomentuj
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi aktualnościami.