Rynek cydru wyhamował. Ale producenci znaleźli na to sposób

Poleć
Udostępnij
Skomentuj
Autor tekstu: Newseria Biznes, (em) | redakcja@agropolska.pl
16-05-2017,10:55 Aktualizacja: 16-05-2017,13:31
A A A

W ostatnim roku rynek cydru nieco spowolnił, w dużej mierze przez strategię graczy piwnych. Dlatego producenci tego napoju szukają nowych sposobów, by przyciągnąć konsumentów, którzy zasmakowali w naturalnych, nieprzetworzonych i regionalnych produktach.

- Rynek polskiego cydru, który wystartował 4 lata temu, osiągnął 100 mln zł wartości i ok. 10 mln litrów sprzedaży. Poprzedni rok był nieco trudniejszy - wyhamował wzrost, z jakim mieliśmy do czynienia w 2013 roku. Cydr stanął w cieniu różnorodności piw regionalnych, rzemieślniczych - mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Robert Ogór, prezes zarządu spółki AMBRA S.A., producenta Cydru Lubelskiego.

jabłka, cydr, przetwórnie, picie cydru, produkcja cydru, cydr lubelski

Cydr wysokiej klasy musi być zrobiony zgodnie ze sztuką

Prawdziwy, naturalny cydr powstaje z soku jabłkowego poddanego fermentacji. Smak napoju zależy m.in. od odmian jabłek, stopnia ich dojrzałości, rodzaju drożdży, jakie zostaną użyte do produkcji - mówi Tomasz Solis z Lubelskiego...

Do 2016 roku spożycie cydru rosło w tempie dwucyfrowym. Wstępne szacunki mówiły o tym, że w minionym sięgnie 15 mln litrów. Strategia browarów, które postawiły na piwa naturalnie warzone, niepasteryzowane i niefiltrowane, utrudniła dalszy wzrost rynku. W ubiegłym roku Polacy wypili ok. 10 mln litrów tego napoju, co stanowi 0,25 proc. konsumpcji piwa.

- W tym roku spróbujemy dać temu odpór i zaproponować konsumentowi to, czego szuka, czyli naturalności, regionalności, autentyczności. Stąd postawienie na produkt strategiczny, jakim jest Cydr Lubelski Niefiltrowany. Nie oczekujemy może rewolucji na rynku bowiem w porównaniu do światowych gigantów piwnych jesteśmy mikroprzedsiębiorcą, ale dobrze nam w tej roli - zapowiada Ogór.

Cydr Lubelski Niefiltrowany - jak podkreślają przedstawiciele producenta - ma być nowym wzorcem dla całej kategorii i dowodem na to, że strategia pasji i jakości jest źródłem sukcesu.

- Mocno wierzymy, że będzie to impuls dla konsumentów, wśród których dominują młodzi ludzie, interesujący się tym, co dzieje się na świecie, i śledzący trendy. Chcą oni próbować nowych rzeczy, sięgać po nowe alkohole, takie jak cydr. Myślę, że stajemy się pełnoprawną alternatywą dla piwa - podkreśla Agata Domaradzka, dyrektor marketingu w AMBRA S.A.

[WIDEO] Mówią: Robert Ogór, prezes zarządu AMBRA SA, Artur Dubaj, główny technolog AMBRA oraz Agata Domaradzka, dyrektor marketingu AMBRA


cydr, alkohol, Cydrownia SA, producent cydru, alkohol

Zachęcają do wsparcia produkcji polskiego cydru

Zgodnie z prognozami ekspertów, do 2019 roku sprzedaż cydru w Polsce będzie zwiększać się w tempie 30 proc. rocznie, jest to więc kategoria alkoholi niskoprocentowych o największej dynamice wzrostu. Właśnie dlatego Cydrownia SA - największy...

Charakterystyczną cechą dotychczas obecnych na rynku cydrów jest filtracja - napoje są przejrzyste, o jasnym kolorze. Nowy cydr, niefiltrowany, będzie nowością. Przez specjalny proces produkcji trafiający do butelek napój jest naturalnie mętny i delikatnie musujący. Jest to krok w stronę jeszcze większej naturalności produktu.

Artur Dubaj, główny technolog w firmie podkreśla, że cydr niefiltrowany ma szersze spektrum smaków, czyli zachowuje więcej charakteru polskich jabłek.

- Badania laboratoryjne składu cydru filtrowanego i niefiltrowanego potwierdziły, że Cydr Lubelski Niefiltrowany jest o 30 proc. bardziej intensywny w smaku i aromatyczny - zapewnia.

Produkcja nowego cydru - zdaniem Ogóra - może sprawić, że napój znów zacznie dynamicznie zyskiwać rzeszę konsumentów i będzie świeżym impulsem dla rynku. Już w pierwszym roku produkcji AMBRA S.A. zakłada sprzedaż miliona butelek.

Poleć
Udostępnij
Skomentuj
Advertisement