Konsument wie coraz więcej o kupowanym produkcie

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: KOWR, (em) | redakcja@agropolska.pl
12-01-2021,13:40 Aktualizacja: 12-01-2021,14:12
A A A

Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa wraz z GovTech Polska kontynuuje cykl warsztatów w ramach projektu pn. Paszportyzacja polskiej żywności.

Ostatnio odbyło się spotkanie przybliżające określenie ram systemu efektywnego śledzenia i identyfikowania informacji o produktach rolno-spożywczych przez wymianę danych posiadanych przez instytucje publiczne w łańcuchu dostaw "od pola do stołu".

kowr, Program Operacyjny Pomoc Żywnościowa 2014–2020, Marcin Wroński

KOWR dostarczy tony żywności dla potrzebujących

Rozpoczęły się dostawy ponad 62 tys. ton żywności do magazynów organizacji partnerskich Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa, który na zlecenie Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej realizuje Program Operacyjny Pomoc Żywnościowa....

Uczestnikami spotkania byli przedstawiciele jednostek administracji publicznej sprawujących nadzór nad bezpieczeństwem i jakością żywności, podmiotów działających na rynku ziemniaka, wołowiny i wieprzowiny oraz instytucji wspomagających.

Podczas warsztatu dokonano przeglądu systemów informatycznych oraz zbiorów danych użytkowanych w poszczególnych instytucjach. Określono ograniczenia technologiczne i wskazano bariery, jakie muszą być pokonane przy projektowaniu innowacyjnego systemu cyfrowego monitorowania przebiegu zdarzeń w łańcuchu dostaw żywności.

Projektowany system wychodzi naprzeciw oczekiwaniom sektora rolno-spożywczego oraz coraz bardziej świadomych konsumentów. Jego wdrożenie umożliwi rejestrowanie i walidowanie zdarzeń w procesach produkcji i dystrybucji żywności w Polsce.

- To istotnie przyczyni się do zwiększenia wiarygodności, przejrzystości i pewności informacji o jej pochodzeniu. Tym samym poprawi się wizerunek producentów żywności i wzrośnie zaufanie do nich, a konsument zyska transparentną informację o jej pochodzeniu. Jak już widać po wyborach kupujących, wiedza ta w coraz szerszym zakresie staje się kluczowa podczas dokonywania zakupów - powiedział Wojciech Kędzia, zastępca dyrektora generalnego KOWR.
 

Poleć
Udostępnij
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu