Jemy coraz mniej chleba. Piekarnie pod presją dyskontów i marketów

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: (em) | redakcja@agropolska.pl
31-01-2018,11:00 Aktualizacja: 31-01-2018,11:17
A A A

Statystyczny Polak zjada obecnie około 45 kg pieczywa rocznie, a jeszcze kilka lat temu ponad 60 kg. Dlaczego spożycie chleba w kraju systematycznie spada?

- Przede wszystkim rośnie popularność zastępników pieczywa, takich jak makaron czy kasze lub ryż, a ponadto chleba jemy po prostu mniej. Dawniej preferowaliśmy duże bochny, teraz kupujemy mniej pieczywa - wyjaśnia Andrzej Piętka, ekspert z Akademii Wypieków w rozmowie z Polskim Radiem.

pieczywo, zboża, spożycie pieczywa, pieczywo chrupkie, wasa, zakupy

Zamiast chleba, coraz częściej wybieramy chrupkie pieczywo

Jeszcze kilkanaście lat temu przeciętny Polak zjadał ponad sto kilogramów chleba, bułek i ciastek rocznie. Obecnie kupuje już tylko niespełna 45 kilogramów pieczywa. Coraz gorsze wyniki sprzedaży to efekt zmiany nawyków...

Znawca tematu dodaje, że w Polsce zmniejsza się popularność pieczywa pszennego, a coraz większą popularność zdobywa tzw. ciemne oraz typu włoskiego. Coraz więcej pieczywa wypiekają i sprzedają markety oraz dyskonty. Nasz rynek jest ponadto nie tylko bardzo rozproszony, ale i konkurencyjny.

- Nie ma wspólnego zamysłu, jak poradzić sobie ze spadkiem spożycia, trwa ostra walka konkurencyjna, jak przejąć klienta, zaoferować mu atrakcyjny produkt. A to nie jest dobre dla polskiego chleba - przekonuje Piętka.

Ekspert dodaje, że można jednak podjąć walkę o zdrowy rynek bowiem na pewno jest na nim miejsce dla piekarni specjalistycznych, które będą w stanie zaoferować wyjątkowy, rzemieślniczy produkt.
 

źródło: Polskie Radio

Poleć
Udostępnij
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu