Biedronka odwoła się do sądu od decyzji UOKiK

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: PAP, (em) | redakcja@agropolska.pl
11-08-2020,13:45 Aktualizacja: 11-08-2020,14:23
A A A

Nie zgadzamy się z ogłoszoną decyzją UOKiK dotyczącą 115 mln zł kary za naruszenie praw konsumenckich, dlatego nie mamy innego wyjścia, jak złożenie odwołania od tej decyzji do właściwego sądu - oświadczyła sieć sklepów Biedronka.

W poniedziałek Tomasz Chróstny, prezes UOKiK nałożył na właściciela sieci Biedronka - spółkę Jeronimo Martins Polska - karę w wysokości 115 mln zł. Według Urzędu Biedronka naruszała prawa konsumentów, nieprawidłowo informując o cenach w sklepach.

biedronka, ceny w sklepach, uokik, tomasz chróstny

Biedronka ma zapłacić wysoką karę za naruszanie prawa konsumentów

Tomasz Chróstny, prezes UOKiK nałożył na właściciela sieci Biedronka - spółkę Jeronimo Martins Polska - karę w wysokości 115 mln zł. Sieć naruszała prawa konsumentów, nieprawidłowo informując o cenach w sklepach. Urząd Ochrony...

"Nie podzielamy wniosków zawartych w decyzji ogłoszonej przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Od wielu lat jesteśmy zaangażowani i lojalni wobec naszych klientów, a wartości te były wielokrotnie wystawiane na próbę w ciągu tych 25 lat działalności, w tym w bardzo trudnych i bezprecedensowych okolicznościach wywołanych pandemią" - podała w oświadczeniu sieć.

Wskazała, że konsekwentne doskonalenie wszystkich procesów dotyczy też prawidłowego oznaczania cen w sklepach. "Dlatego zdecydowanie nie zgadzamy się z ogłoszoną decyzją UOKiK i mając przekonanie o słuszności naszych argumentów, nie mamy innego wyjścia, jak złożenie odwołania od tej decyzji do właściwego sądu" - podkreśliła spółka.

Dodała, że nieumyślne błędy ludzkie, o których wspomniał Chróstny, jest jedynym powodem incydentalnych różnic cenowych lub braku etykiet.

"Biorąc pod uwagę skalę działalności naszej sieci - ponad 3 tysiące sklepów, blisko 70 tysięcy pracowników, ponad 4 miliardy wizyt klientów od 2017 do lipca 2020 r. - nie można zupełnie wyeliminować indywidualnych przypadków" - czytamy.

uokik, przewaga kontraktowa, branża rolno-spożywcza, sieci handlowe

Giganci wykorzystywali przewagę? UOKiK finiszuje ze "śledztwem"

Na finiszu jest postępowanie wyjaśniające dotyczące praktyk związanych z wykorzystywaniem przewagi kontraktowej przez blisko 100 gigantów z branży rolno-spożywczej - poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Chodzi o sieci...

Według sieci, pomyłki cenowe zdarzały się w obie strony, a część z nich miała również negatywne skutki finansowe dla przedsiębiorstwa.

"Dlatego nie zgadzamy się z zarzutem dotyczącym czerpania przez spółkę korzyści z postępowania opisanego w decyzji. W trosce o naszych klientów podjęliśmy zdecydowane, znacznie wykraczające poza rynkowe standardy, działania mające na celu ograniczenie liczby tego typu przypadkowych błędów. Już teraz widzimy pozytywne efekty wdrażanych rozwiązań" - podała sieć w oświadczeniu.

Z ustaleń UOKiK wynika, że praktyka trwa co najmniej od 2016 r. Dopiero wszczęcie postępowania pod koniec ubiegłego roku przyczyniło się do podjęcia przez właścicieli Biedronki działań, których celem ma być rozwiązanie stwierdzonych nieprawidłowości.

Prezes UOKiK będzie monitorował skutki wdrażanych zmian, mających usunąć naruszenia zbiorowych interesów konsumentów.
 

Poleć
Udostępnij
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu