Magazyn dla zbóż i śrut gotowy. Przeładunek rośnie z roku na rok

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: PAP, (em) | redakcja@agropolska.pl
12-04-2017,13:30 Aktualizacja: 12-04-2017,13:52
A A A

Magazyn dla towarów agro uruchomiono w środę w OT Port Gdynia, należącym do Grupy Kapitałowej OT Logistics. Inwestycja, która ma zwiększyć potencjał przeładunkowy produktów rolnych w porcie, kosztowała 5 mln zł.

Nowy magazyn, który stanął przy Nabrzeżu Rumuńskim w gdyńskim porcie, przeznaczony jest do obsługi statków klasy "Panamax". Obiekt pozwoli na składowanie do 18 tys. ton ładunku.

port, szczecin, świnoujście, terminal zbożowy, zboża, transport zbóż

Więcej przeładunków w portach. Coraz większy ruch na terminalu zbożowym

Blisko o trzy procent wzrosły przeładunki w portach Szczecin i Świnoujście w ciągu dziewięciu miesięcy br. w porównaniu do analogicznego okresu w 2015 r. Wzrastają przeładunki paliwa, drobnicy i zbóż, a maleją m.in. węgla i...

Maciej Szczepaniak z firmy obsługującej medialnie OT Port Gdynia poinformował, że przeładunek towarów agro (śruta i zboża) rośnie dynamicznie w gdyńskiej firmie. W 2015 r. OT Port Gdynia przyjął prawie 890 tys. ton tego towaru, a w 2016 r. było to ponad 1,4 mln ton, co oznacza wzrost o ponad 59 proc.

Dodał, że nowy magazyn pozwoli na dostosowanie portu do możliwości nowego ciężkiego dźwigu, który ma się pojawić na nabrzeżu w maju.

Jerzy Majewski, prezes OT Port Gdynia (do czerwca 2015 r. spółka funkcjonowała pod nazwą Bałtycki Terminal Drobnicowy Gdynia - PAP) podkreślił, że budowa magazynu stanowi realizację strategii rozwoju Grupy Kapitałowej OT Logistics.

- Jako Grupa OT Logistics dążymy bowiem do dalszego zwiększenia naszego udziału w rynku przeładunków agro w polskich portach morskich i do zdobycia pozycji lidera obsługi produktów rolnych na południowym Bałtyku - wyjaśnił.

przeładunek zbóż, port w Gdyni, transport morski, budowa nowej obrotnicy

Przeładują więcej zbóż i pasz. Port w Gdynia czeka rozbudowa

W 2018 r. do portu w Gdyni będą mogły wpływać statki o dł. do 400 m, dużo większe niż obecnie. Ma to umożliwić budowa nowej tzw. obrotnicy. Realizacja inwestycji ma się rozpocząć w tym roku. Niedługo mają być otwarte oferty firm zainteresowanych...

Zaznaczył, że OT Port Gdynia będzie wspierać obsługę ładunków agro w ramach Grupy Kapitałowej OT Logistics do czasu uruchomienia nowego terminalu agro w Gdańsku. Szczepaniak poinformował, że w gdańskim porcie OT Logistics planuje stworzenie największego, poza portami rosyjskimi, terminalu na Bałtyku, dedykowanego ładunkom agro.

- W przyszłości chcielibyśmy, by Gdynia stanowiła wsparcie dla hubu przeładunków rolnych, który OT Logistics planuje stworzyć w Gdańsku. Obecnie gdańska inwestycja jest na etapie pozwoleń środowiskowych - powiedział Zbiniew Nowik, prezes Grupy Kapitałowej OT Logistics.

OT Port Gdynia jest częścią grupy OT Logistics od połowy 2014 roku. Jest w pełni uniwersalnym terminalem drobnicy konwencjonalnej z rosnącym udziałem przeładunków agro. Posiada także dominującą pozycję w Polsce w przeładunku ro-ro (ładunki toczne, naczepy). W 2016 roku port przeładował 3,3 mln ton towarów.

OT Logistics to polska firma z ponad 70-letnim doświadczeniem. Wraz ze spółkami tworzącymi Grupę Kapitałową OT Logistics jest największym operatorem portowym w Polsce i na południowym Bałtyku oraz liderem w transporcie wodnym śródlądowym.

Poleć
Udostępnij