Zakaz promocji czerwonego mięsa nie wchodzi w grę

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Mirosław Lewandowski | lewandowski@apra.pl
09-04-2024,8:05 Aktualizacja: 08-04-2024,20:03
A A A

- Programy promocyjne mają służyć podnoszeniu konkurencyjności unijnych artykułów rolno-spożywczych i konkurencyjności całego rolnictwa UE. Dlatego nie może być mowy o zakazie promocji czerwonego mięsa czy wina - mówi Dariusz Goszczyński.

Pod koniec marca odbyło się posiedzenie grupy roboczej "Jakość i promocja" Copa-Cogeca. Wziął w niej udział ekspert Federacji Branżowych Związków Producentów Rolnych Dariusz Goszczyński, prezes zarządu Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej.

Delegacje członkowskie zajęły się sprawą nowelizacji rozporządzenia w sprawie systemów jakości produktów rolnych i środków spożywczych. Rada Unii Europejskiej takie zmiany przyjęła 26 marca.

Jacek Zarzecki, Europejski Zielony Ład, EZŁ, rolnictwo, proptesty rolnicze, mięso, produkcja żywności, wołowina

Zarzecki: lewacka ideologia najbardziej uderza w rolników

Europejski Zielony Ład, obok importu zbóż oraz innych artykułów z Ukrainy, jest główną przyczyną protestów rolniczych w Polsce i całej Europie. EZŁ był też jednym z tematów dyskutowanych podczas tegorocznego X...

Celem zmian jest poprawa ochrony oznaczeń geograficznych i innych systemów jakości wina, napojów spirytusowych i produktów rolnych. Zdecydowano ponadto o uproszczeniu procedur rejestracji

Unijna strategia białkowa

Omówiono także kwestię podejścia do unijnej strategii białkowej.

W zeszłym roku Parlament Europejski przyjął rezolucję białkową, w której wezwał KE, aby w trybie pilnym przedstawiła kompleksową i ambitną strategię UE w tym zakresie.

Podkreślono rolę, jaką odgrywają rośliny białkowe w żywieniu ludzi, zwierząt, ich znaczenie dla gleby i środowiska, klimatu, poprawy dochodów rolników i zapewnienia bezpieczeństwa białkowego.

- Podczas spotkania ekspertów Copa-Cogeca jednoznacznie podkreślono, że strategia powinna służyć budowaniu suwerenności białkowej Unii Europejskiej w kontekście produkcji pasz dla sektora zwierzęcego - mówi Dariusz Goszczyński.

mięso, wołowina, mleko, wieprzowina, drób, wegetarianie, weganie, bydło mięsne, trzoda chlewna, drób, bydło mleczne

Agresywna krucjata przeciw mięsożercom

Konsumenci jedzący mięso są pod nieustannym atakiem wegan i wegetarian, którzy próbują udowodnić, że wkrótce zostanie ono zmarginalizowane. Tymczasem spożycie mięsa, zgodnie z prognozami, będzie rosło. – Około 30-40...

Programy promocyjne

Na posiedzeniu grupy roboczej „Jakość i promocja” Copa-Cogeca odbyła się także dyskusja na temat rocznych programów promocyjnych.

Kampanie promocyjne poświęcone europejskim produktom rolnym mają stwarzać nowe możliwości rynkowe dla europejskich rolników i przemysłu spożywczego, jak również pomagać im w rozwijaniu działalności.

- Uczestnicy spotkania wyrazili oczekiwanie, aby programy promocyjne służyły podnoszeniu konkurencyjności unijnych artykułów rolno-spożywczych i konkurencyjności całego rolnictwa UE. Dlatego nie może być mowy o zakazie promocji czerwonego mięsa czy wina - mówi Dariusz Goszczyński dodając:

- Na działania promocyjne powinien być także zagwarantowany odpowiednio wysoki budżet. Z niepokojem przyjmujemy informacje, że Komisja Europejska przygotowując program pomocy finansowej dla Ukrainy szuka oszczędności w wielonarodowych kampaniach promocyjnych.

Więcej informacji na temat hodowli bydła i produkcji mleka oraz hodowli i produkcji trzody chlewnej znajdziesz w magazynie "Hoduj z Głową Bydło" i "Hoduj z Głową Świnie"

Książki warte polecenia: Sygnały racic|Rozród - Praktyczny przewodnik zarządzania rozrodem (Cow Signals)




Poleć
Udostępnij
Aktualne wydanie
Hoduj z głową świnie 2/2024

Hoduj z głową świnie:

-Żeby rozród działał dobrze

-Tucz świń w cyklu otwartym. Genetyka i zdrowie

-Okiem doradcy - bioasekuracja ASF

 

PRENUMERATA


 

Aktualne wydanie
Hoduj z głową bydło 2/2024

Hoduj z głową bydło:

-Okiem doradcy - cicha ruja

-Sucha masa jest kluczowa

-Jak liczyć koszty żywienia w produkcji mleka?

-TMR w teorii i praktyce

 

PRENUMERATA

 

9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu