Informatyka w ARiMR "wytrzyma" w nowym rozdaniu WPR?

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: (dk) | redakcja@agropolska.pl
03-02-2023,8:05 Aktualizacja: 10-02-2023,14:40
A A A

Dużo zadań stoi przed Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w związku z rozdysponowywaniem środków z nowego rozdania wspólnej polityki rolnej. Tymczasem systemy informatyczne Agencji, służące do aplikowania o wsparcie, to nadal wrażliwy element. Czy wytrzymają natężenie pracy?

Temat poruszono podczas dyskusji o rządowym projekcie ustawy o finansowaniu WPR na lata 2023-2027 podczas posiedzenia sejmowej komisji rolnictwa. Na to, że przed ARiMR stoi w związku z tym wiele zadań, wskazywał poseł Kazimierz Plocke (KO).

PSL, Stefan Krajewski, Krzysztof Paszyk, ARiMR, nabór wniosków

PSL: system ARiMR nie działa, PiS robi z rolników informatyków

Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa próbuje wdrażać kolejne programy pomocowe dla rolników, ale system nie działa. PiS próbuje zrobić z rolników informatyków stawiając przed nimi skomplikowane...

- Czy ARiMR jest przygotowana pod względem informatycznym, żeby realizować wszystkie działania i zadania, które wynikają z WPR, Planu Strategicznego i finansowania tejże polityki? Czy firmy realizujące obsługę informatyczną już są przygotowane tak, żeby można było spokojnie, swobodnie wszystkie zadania realizować? - pytał polityk.

- Nie mam wątpliwości, że wszystkie programy uda nam się odpowiednio ogłosić, przeprowadzić nabór, a później rozliczyć, również w oparciu o nasze systemy informatyczne i internetowe możliwości złożenia wniosków - przekonywał Krzysztof Ciecióra, wiceminister rolnictwa.

Jak stwierdził, ARiMR jest na wznoszącym poziomie informatyzacji usług. - Oczywiście błędy, które dotychczas miały miejsce, bierzemy pod uwagę, analizujemy je i poprawiamy. Co do zasady to tak naprawdę błędy czy trudności, związane z obsługą wniosków, nie wynikały z systemów informatycznych czy problemów technicznych. Dotyczyły możliwości przepustowych naszych serwerów i to był podstawowy problem. Systematycznie zwiększamy możliwości serwerowe, czyli możliwości obsługi wniosków - zapewniał wiceszef resortu.

Zwracał ponadto uwagę, że najczęściej jest tak, że rolnicy wnioski składają w ostatnim możliwym momencie. - To wiąże się z przeciążeniami serwerów. Tak naprawdę prace są prowadzone pod takim kątem technicznym, aby zwiększać możliwość obsługi wniosków. Myślę, że to się uda - zakończył Ciecióra.
 

Poleć
Udostępnij
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu