Jeżeli chcemy podbić chiński rynek, musimy działać wspólnie

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Krzysztof Zacharuk | zacharuk@agropolska.pl
15-04-2015,9:00 Aktualizacja: 15-04-2015,10:08
A A A

Polskie firmy z sektora rolno-spożywczego powinny działać wspólnie, jeżeli chcą w kolejnych latach istotnie zwiększyć eksport. Tylko konsolidacja daje szansę na dotarcie do chińskiej klasy średniej, która jest najbardziej zainteresowana towarami z Europy.

- Musi być większa konsolidacja polskich firm, bo pojedynczy eksporter na rynku chińskim zginie jak kropla w ocenie potrzeb. Dlatego należy tworzyć silne konsorcja i grupy, które będą wieloproduktowe. Jeżeli dołożymy do tego jedną i rozpoznawalną markę, to za 5-10 lat możemy być naprawdę liczącym się graczem - zauważa szef resortu rolnictwa Marek Sawicki.

Minister 13 kwietnia był gościem konferencji, której uczestnicy starali się odpowiedzieć na pytanie, jak zwiększyć skalę i efektywność polskiego eksportu produktów rolno-spożywczych do Chin.

Waldemar Broś, prezes zarządu Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich zwraca uwagę, że wejście i stała obecność na chiński rynku to dla wielu firm z sektora mleczarskiego kapitalna szansa. - Nie jest jednak łatwo, bo wymianę handlową utrudniają tamtejsze przepisy sanitarne - zaznacza Broś.

[WIDEO] Zachęcamy do obejrzenia relacji z konferencji zorganizowanej przez Polsko-Chińską Radę Biznesu

Poleć
Udostępnij
WAŻNE TERMINY
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu