Polska chce sprzedawać w Indiach drób, wieprzowinę i jabłka

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: PAP, (em) | redakcja@agropolska.pl
13-03-2017,15:40 Aktualizacja: 13-03-2017,15:40
A A A

Polska jest zainteresowana sprzedażą na rynek indyjski drobiu, wieprzowiny i jabłek - poinformował resort rolnictwa. Indie zaprosiły Polskę do udziału w Światowej Wystawie Żywności w Delhi w charakterze kraju partnerskiego.

W komunikacie resortu podano, że w ubiegłym tygodniu Ewa Lech, wiceminister rolnictwa rozmawiała w tym azjatyckim kraju z szefami tamtejszego ministerstwa rolnictwa o eksporcie polskich produktów rolno-spożywczych.  

wołowina, rynek mięsa, ceny wołowiny, bydło, eksport wołowiny

Indie największym eksporterem mięsa wołowego na świecie

W pierwszych trzech kwartałach bieżącego roku Indie sprzedały 903 tys. ton mięsa wołowego (głównie z bawołów) i wśród największych eksporterów na świecie wyprzedziły Australię, która przed rokiem notowała...

Partnerzy indyjscy poinformowali o nowych wymaganiach fitosanitarnych dla eksportu polskich jabłek, które mają wejść w życie pod koniec maja. Zadeklarowali też gotowość do szybkiego zakończenia uzgodnień dotyczących świadectw zdrowia dla polskiego mięsa drobiowego i produktów drobiowych.

Indie są zainteresowane polskimi doświadczeniami związanymi z procedurami i technologiami przetwórstwa wieprzowiny i drobiu, oraz funkcjonowaniem służb weterynaryjnych.

Wiceminister Lech spotkała się również z Harsimrat Kaur Badal, szefową ministerstwa przetwórstwa rolno-spożywczego. Rozmawiano o współpracy dotyczącej przetwórstwa spożywczego, przechowywania i konserwowania żywności. Mówiono również o szansach, jakie wynikają dla polskich przedsiębiorców z realizacji przez Indie programu budowy centrów przemysłu spożywczego tzw. Mega Food Parks.

Indyjska minister zaprosiła Polskę do udziału w Światowej Wystawie Żywności, która odbędzie się w Delhi w listopadzie 2017 r., w charakterze kraju partnerskiego.

Indie, agrobiznes, żywność, eksport, handel, rynek indyjski

Indie szansą dla polskich eksporterów

Rynek indyjski jest ogromną szansą dla polskich firm, m.in. w przemyśle górniczym i handlu. To nie jest kurtuazja, ale pewna logika rozwoju gospodarczego Indii - powiedział dziennikarzom w Mumbaju wiceminister rozwoju Radosław Domagalski. W...

Polska kupuje w Indiach dużo więcej produktów rolno-spożywczych, niż ich sprzedaje. W 2016 r. wartość eksportu żywności do tego kraju wyniosła 5,55 mln euro i spadła o ponad 38 proc. w stosunku do poprzedniego roku.

Jak poinformował resort rolnictwa, to efekt m.in. zaprzestania eksportu wyrobów piekarniczych i ciastkarskich oraz czekolady i innych przetworów spożywczych zawierających kakao.

Nadal utrzymuje się trend wzrostowy w eksporcie jabłek oraz drobiu żywego. W ubiegłym roku na indyjski rynek wysłano drób żywy o wartości 1,34 mln euro (blisko dwukrotny wzrost wartości eksportu w stosunku do 2015 r.), oraz jabłka o wartości 1,3 mln euro (2 158 ton), czyli 2,5-krotnie więcej niż rok wcześniej.

Wartość importu żywności z Indii w 2016 roku wyniosła 139 mln euro (+13 proc. r/r). W porównaniu do 2015 r. odnotowano dwukrotny wzrost importu winogron świeżych i suszonych oraz 2,2-krotny warzyw suszonych, całych, ciętych w kawałki, herbaty.

Poleć
Udostępnij
9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu