Transportowy wóz asenizacyjny Joskin Q-Bigliner

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Przemysław Olszewski | olszewski@rpt.pl
16-12-2014,7:10 Aktualizacja: 16-12-2014,9:32
A A A
Belgijska firma Joskin specjalizująca się w produkcji sprzętu do rozprowadzania gnojowicy i obornika rozszerzyła swoją ofertę wozów asenizacyjnych o rodzinę Q-Bigliner. Służą one do dowożenia płynnych odchodów zwierzęcych z miejsca ich magazynowania na pole.
 
Maszyny te stanowią uzupełnienie do pełniących tą samą funkcję przedstawicieli serii Tetraliner. Różnica miedzy tymi wozami tkwi w wielkości zbiornika i typie podwozia. Q-Bigliner jako układ jezdny wykorzystuje konstrukcję tridemową, zaś Tetraliner konstrukcję trzyosiową z tandemem z tyłu i spoczywającą pod obrotnicą pojedynczą osią z przodu.
 
Wydajny transport
 
Usługodawcy i właściciele biogazowni mogą być zadowoleni z pojawienia się tego typu maszyn, ponieważ służą one do wydajnego transportowania płynnych nawozów na średnich dystansach. Taka koncepcja może się okazać również bardzo przydatna dla rolników, którzy dowożą firmom usługowym gnojowicę do zbiorników na polach.
 
Pojazd Q-Bigliner powstał na bazie ramy trzyosiowego rozlewającego wozu asenizacyjnego Euroliner. Maszyna jest standardowo zaopatrzona w układ jezdny Hydro-Tridem z podnoszoną osią. W wyposażeniu podstawowym znajduje się również hydropneumatyczne zawieszenie dyszla. Amortyzacja tego typu sprawia, że pojazd bardzo dobrze trzyma się drogi i nawet przy pokonywaniu zakrętów z większą prędkością zachowuje stabilność.
 
W odróżnieniu od modeli Tetraliner w Q-Biglinerze sztywny dyszel pozwala na przeniesienie ciężaru na tył ciągnika podczas jazdy na pusto i z ładunkiem, co daje większe możliwości trakcyjne na miękkim podłożu. Pojazdy mogą być wyposażone w koła o rozmiarze 385/65R22.5 lub innego typu, aż do dużych kół niskociśnieniowych 750/60R30.5.
 
Wyjątkowo cenne przegrody
 
Beczki transportowe Q-Bigliner, podobnie jak wszystkie modele wozów asenizacyjnych Joskin, mają zbiorniki zbudowane zgodnie z normą bezpieczeństwa EN707 i zawierają przegrody zapobiegające wzmożonym ruchom przewożonej cieczy. To szczególnie cenna cecha w przypadku maszyn, których podstawową funkcją jest transport.
 
Q-Bigliner jest przeznaczony do intensywnych przewozów, nie ma więc zamontowanego żadnego urządzenia do aplikacji gnojowicy na polu. W odróżnieniu od wozów asenizacyjnych rozlewających nawóz wóz transportowy wyposażony jest w tylnej części w stożek do zanurzenia ramienia zasysającego. W czasie przepompowywania Q-Bigliner jest tylko beczką. Zamontowana na nim pompa próźniowa służy bowiem jedynie do napełniania go w miejscu składowania gnojowicy.
 
Najnowszy transportowy wóz asenizacyjny marki Joskin jest dostępny w 3 pojemnościach zbiornika na nawóz: 28 600, 30 200 i 31 800 l.
Poleć
Udostępnij
Aktualne wydanie RPT
4/2024

Polska premiera siewnika Amazone Precea TCC 9000

Tendencje na światowym rynku techniki rolniczej

Jak powstał agregat do pasowej uprawy konopi?

John Deere współpracuje ze SpaceX

 PRENUMERATA (płatność elektroniczna) RPT

 

9. Europejski Kongres Menadżerów Agrobiznesu